Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 306458 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #380 Gepost op: 4 november 2013, 16:02:48
Citaat van: silque link=msg=1217072 date=1383573933
Staat er tegenwoordig één op Rotterdam...... en die vliegt alleen in de randstad lijkt het wel.  :-\

klopt. Die frustratie heb ik al eens eerder kenbaar gemaakt. Daar vliegen ze mee met allerhande meldingen. En als we hier een spannende melding hebben zitten ze aan hun max. vlieguren.   :-X :'(

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #381 Gepost op: 4 november 2013, 16:12:57
Dat is frustrerend, maar wat ik ook jammer vind is dat ze bijna 24/7 preventief vliegen boven de randstad, maar zelden preventief vliegen boven de zuidelijke regio's. In Haaglanden heb ik elke dienst de Zulu wel een keer over de meldkamer gehoord, hier slechts één keer.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #382 Gepost op: 4 november 2013, 16:13:18
Heel leuk die T6, maar als je daar hard mee rijdt sta je zo stil met een verbruik van een op drie of minder.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #383 Gepost op: 4 november 2013, 16:27:07
Citaat van: EvEs link=msg=1217027 date=1383566478
Mee eens, kijkend naar de inbraken bij de Mediamarkt in Middelburg. Dat is ook een van de gevallen geweest waardoor de spijkermatten weer terug in de dienstvoertuigen kwamen. Met spijkermatten: geen inbraak MM. Zonder: verschillende. Ik heb al het vermoeden dat het idee van de spijkermatten een boef kan afschrikken.

Wat je nu met de plofkraken ziet gebeuren is dat er vandoor gaan op een tweewieler. Ten eerste ben je daar veel wendbaarder mee, maak je qua snelheid véél meer kans tegen een Touran én mag er ook nog eens geen spijkermat gebruikt worden tegen een tweewieler  998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #384 Gepost op: 4 november 2013, 16:30:07
Citaat van: silque link=msg=1217110 date=1383577977
Dat is frustrerend, maar wat ik ook jammer vind is dat ze bijna 24/7 preventief vliegen boven de randstad, maar zelden preventief vliegen boven de zuidelijke regio's. In Haaglanden heb ik elke dienst de Zulu wel een keer over de meldkamer gehoord, hier slechts één keer.

En de noordelijke.  998765

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #385 Gepost op: 4 november 2013, 16:32:08
de zulu was er vorige week... voor een bobo bezoek aan IBT.. dan weer wel. Even aan de bobo's laten zien hoe goed wij het wel niet hebben  >:(

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #386 Gepost op: 5 november 2013, 00:25:00
Uiteraard deel ik de meningen dat we niet optimaal zijn uitgerust maar laten we ook eerst hand in eigen boezem steken want er valt nog een hoop te verbeteren bij de collega's zelf!

Iv0

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • Monsieur Cannibale
Reactie #387 Gepost op: 5 november 2013, 11:38:01
Snel materiaal is leuk, maar met de bestaande middelen kan je al een stuk verder komen. Zo is nu het schakelen naar andere c2000 gespreksgroepen voor veel mensen abacadabra, en gaat er volgens mij veel capaciteit verloren.
Als ik kijk naar de achtervolgingen waar ik vanuit AA mee te maken gehad heb, gingen veel vluchtauto's richting Schiphol, vroeg je dan na of de KMAR al op de hoogte was, moest dat vaak nog gebeuren.  

Zelfde als meldingen met straatroof, als je kijkt over hoeveel schijven het soms moet gaat voordat de melding er is, zit je soms op tien minuten.
Geef mij tien minuten, een 180cc scooter en lak aan alle verkeersregels en ik ben een heel eind weg.

Denk dat snellere auto's, zwaarder geschut weinig verschil maakt, als je niet wat meer met het hoofd probeert om de zaken aan te pakken.
et Voila

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #388 Gepost op: 5 november 2013, 11:50:24
überhaupt voordat de eerste collega's TP zijn duurt al een tijd, bellen naar 112, doorverbonden worden, verhaal uitleggen, melding uitgeven, rijden naar PD.... gaat een lange tijd overheen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #389 Gepost op: 5 november 2013, 12:01:56
Vooral dat 112 bellen... na bellen om .30 in Driebergen, om 2.40 in Den Haag. Zie 3 mensen lopen die exact aan het signalement voldoen van een overval, maar na 3 minuten ben je ze wel kwijt. Oh, moest ook nog uitleggen aan de agent aan de telefoon dat er een overval was geweest op de x-straat, wat het signalement was, hoe ik dat wist... zo zit je op 5.00 wanneer hij zegt 'ja, ik stuur ze nu er op af', en op dat moment rolden ze ook pas het bureau uit. Dus dat naar de regio bellen moet sneller kunnen :|