Los van het feit dat ik het grotendeels met je eens ben, kan ik het nog niet helemaal rijmen met de rest van je verhaal. Hoe precies gaat dit ervoor zorgen dat we nu geen achtervolgingen krijgen? Ik denk dat het juist erger wordt dan.
Moeten ze dan niet stoppen voor een niet als zodanig herkenbaar voertuig? Lees: VROS, burgerbak etc?
Behalve als je daardoor bewijs tegen jezelf levert, die situaties kan ik me best bedenken.
Even een copy van mijn eigen uitspraak:
"niet stoppen voor de politie wordt strafbaar: Als verkeersdeelnemer bent u verplicht onder alle omstandigheden gehoor te geven aan de aanwijzingen gegeven middels een politie-transparant, een aanwijzing zoals omschreven in het RVV 1990 bijlage 2, of op welke andere wijze dan ook gegeven aanwijzing door de inzittende van een als zodanig herkenbaar Nederlands politie voertuig."Ik lees toch echt het woordje OF, dus het niet stoppen voor een aanwijzing gegeven middels een politie transparant waarmee o.a. de VROS voertuigen uitgerust zijn is net zo strafbaar.
Daarnaast: er is geen enkel middel te bedenken dat achtervolgingen tegen gaat. Nu niet en nooit niet omdat wij als blauwe eenheid er niks mee winnen om die boef te vangen en het geboefte er alles bij te verliezen heeft. Het geboefte zal er dus altijd
alles voor over hebben om weg te komen. Maar om nou gelijk bij de pakken nee te gaan liggen en te denken "ach hij gaat toch vluchten laat hem lekker" maakt de situatie alleen maar erger.
We ( de blauwe kant) zullen er dus altijd alles aan
moeten doen om het geboefte te gaan vangen. Het klassieke "miep-miep" road runner verhaal: je verliest altijd maar vindingrijkheid zal je (soms) wat op (kunnen) leveren. En daar zullen we de troost uit moeten halen. Helaas is het alleen zo dat er een kudde amateur politie's op plaatsen zitten waar het zitten belangrijker is dan het staan. Laat staan dat ze dus nog ergens voor (gaan) staan, dat is bijvoorbaat al een kansloze zaak!
Dus is de Nederladse politie afhankelijk van die zittende tuinkabouters in de leiding van de Politie om de èchte diender naar boven te halen. En daar wringt de schoen nogal want het moet allemaal poes lief en aardig en we moeten vooral aan de publieke opinie denken. Want owee als er een burger gaat klagen over hoe jij je werk gedaan hebt! Dat betekend dat die tuinkabouter moet gaan werken en daar wordt ie niet voor betaald. Nog sterker: dan loop je het risico dat je fouten gaat maken en dat willen we niet want dan wordt hij/zij getrapt in plaats van dat je naar beneden kan trappen.
Ik wijk te veel af: als je het mij vraagt is dus juist het probleem dat de publieke opinie wil dat wij boeven vangen. Maar dan wel de echte boef en niet die kluns die net 20 km/u te hard langs een flitspaal is gereden. En dan is dat voor de publieke opinie nog niet zo erg, maar het geld dat hij voor die overtreding betaald gaat niet naar het vangen van een boef maar naar de portemonee van Rutte & Co en daar is ie niet zo blij mee!
Laat ik het nou eens grof gaan stellen: waarom moeten wij (de blauwe tak) ons gaan conformeren aan 13,5 miljoen meningen? Dat gaat nooit en te nimmer lukken, dus moet je het ook niet willen. Want je gaat steeds meer rekening houden met de hardst mogelijk klinkende stem en dat is veelal de stem van de kleinste minderheid. Die moet namelijk schreeuwen om boven de menigte uit te kunnen komen. En die menigte denkt juist: ach laat hem maar hij is alleen.....
Trek je eigen plan en laat 13,5 miljoen mensen rekening houden met jou! Dat werkt beter want 13,5 miljoen mensen=meningen: dat is f***ing veel om rekening mee te houden! Ik snap de mening van mijn eigen vrouw al af en toe niet (en das er maar 1!) laat staan die van 13,5 miljoen andere wezens!
Dus is het in mijn ogen dood simpel: wees duidelijk in de taakstelling "er is in Nederland één politie organisatie en die vangt de boef". De pot op met "hulp verlening aan hen die dat behoeve" daar hebben we de brandweer, (dieren)ambulance, jeugdzorg etc voor. De politie vangt boeven en dat doen we goed (of we doen het niet)
En nu doen we niks: loopt de boef lachend weg en komen de geboeftes uit alle windstreken naar ons land omdat die blauwe hap in Nederland toch niks mag doen. Lekker links met rode rozen smijten en een beetje secundair giro 555 spelen
Toet Toet Pep Pep peppie en Kokkie
(aldus moppersmurf)