Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 295985 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #470 Gepost op: 20 december 2015, 14:07:28
Zo is het.  O0


ELPZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • Belgische politie
Reactie #471 Gepost op: 20 december 2015, 14:08:00
Als er plots geschoten zou worden, dan ben je blij dat er 15 wagens met collega's aanwezig zijn. Dan heb je vaak heel veel wagens nodig om een perimeter te zetten en veilig te werken.
Inspecteur


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #472 Gepost op: 20 december 2015, 14:28:57
Gestolen auto crasht in Zoetermeer, twee verdachten aangehouden

Laatste update: 19-12-2015 | 10:40

Zoetermeer - Agenten van de Landelijke Eenheid zetten zaterdag 19 december omstreeks 04.45 uur op de A13, ter hoogte van Ruyven, de achtervolging in nadat een personenauto een stopteken negeerde en er vervolgens met hoge snelheid vandoor ging. De bestuurder verloor in Zoetermeer de macht over het stuur en kwam tegen de vangrail tot stilstand.

De auto viel op omdat deze op de parkeerplaats langs de A13 in Ruyven met gedoofde lichten wegreed. De bestuurder van het voertuig reageerde niet op het stopteken en het zwaailicht van de politie, maar ging er met zeer hoge snelheid vandoor. Hierop zetten agenten van de Landelijke Eenheid de achtervolging in over de A13 en vervolgens over de A12 richting Zoetermeer. De verdachte haalde hierbij snelheden van 220 km per uur. Bij Zoetermeer Centrum namen zij met hoge snelheid de afslag. Op de Afrikaweg verloor de bestuurder vermoedelijk de macht over het stuur en kwam tot stilstand tegen de vangrail. De twee verdachten werden na een medische controle aangehouden en overgebracht naar het politiebureau voor verhoor. Het gaat om een 18-jarige man uit Zwijndrecht en 22-jarige man uit Capelle aan den IJssel. De auto waarin zij reden bleek in Hendrik Ido Ambacht te zijn gestolen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #473 Gepost op: 20 december 2015, 16:09:23
Citaat van: grizz link=msg=1393047 date=1450616652
Toch bijzonder... in het wilde westen hadden ze geen auto's maar paarden  ::)

een horde los geslagen agenten. Ik begrijp dat de burger wil dat de politie die woninginbrekers maar laat lopen ?  ::)

Goede actie van de collega's... geen gewonden en alle verdachten achter de dikke deur....  O0

Moeten we hieruit begrijpen dat je het de normaalste zaak van de wereld vindt dat een centralist minstens 15 voertuigen in colonne achter een van inbraak verdachte auto met inhoud zou aansturen, ga toch fietsen.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #474 Gepost op: 20 december 2015, 16:45:16
Discussieren doen we met respect en op de inhoud. Het niet eens zijn met een optreden is altijd mogelijk, maar dan kan er nog steeds op normale toon gediscussieerd worden. Onrespectvolle reacties worden verwijderd.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #475 Gepost op: 20 december 2015, 17:43:45
Citaat van: Thor link=msg=1393066 date=1450624163
Moeten we hieruit begrijpen dat je het de normaalste zaak van de wereld vindt dat een centralist minstens 15 voertuigen in colonne achter een van inbraak verdachte auto met inhoud zou aansturen, ga toch fietsen.

Je kunt natuurlijk ook overal een probleem van maken, als de blauwen de daders laten lopen is het niet goed, als ze er met man en macht achteraan gaan is het niet goed, als je een bon krijgt is het niet goed, als een ander geen bon krijgt is het niet...

Als de roden een brand blussen met LD is het niet goed, als ze blussen met HD is het niet goed als ze niet blussen is het niet goed.....

Als er kranen omvallen is het niet goed, als ze rechtop blijven staan is het niet goed....

Als een ambu .... moet ik nog ff door gaan....

Ik heb het al eerder aangegeven, volgens mij ben je geknipt voor een baantje als expert bij TV programma's a;s er wat af te zeiken is op de hulpverlening, je weet altijd wel iets te vinden.

Natuurlijk is het niet de opzet geweest om met 15 van die kabaal wagens achter een voertuig aan te hobbelen maar feit is en blijft dat er door gepakt is en de daders aangehouden volgens mij is dat het eerste wat telt..... om niet te zeggen dat het het enige is wat telt.
En in het kader van de feestdagen, toch mooie beelden zo'n treintje blauwe lampjes  098uo
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #476 Gepost op: 27 december 2015, 15:08:27
Autodieven crashen op Hubertusviaduct

Laatste update: 24-12-2015 | 09:22

Den Haag - Agenten hielden donderdagochtend 24 december rond 01.45 uur op het Hubertusviaduct twee verdachten aan op verdenking van autodiefstal.

Agenten kregen om 01.30 uur de melding dat er op de Lobelialaan onder bedreiging van een wapen een personenauto was gestolen. Toen het slachtoffer met haar voertuig thuis kwam moest zij onder bedreiging van een wapen haar auto afstaan. Toen agenten het voertuig in de omgeving met hoge snelheid voorbij zagen rijden werd direct de achtervolging ingezet. De bestuurder reed met hoge snelheid over de kruising Johan de Wittlaan en de Scheveningseweg. Hierbij negeerde hij een rood verkeerslicht. Op het Hubertusviaduct kwam de achtervolging tot een einde toen de bestuurder van het gestolen voertuig de macht over het stuur verloor. De politie hield een 20-jarige man en 22-jarige vrouw aan. Beiden afkomstig uit Antwerpen. De twee zijn overgebracht naar het politiebureau waar zij worden verhoord.
Samen sterk in de hulpverlening!


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #477 Gepost op: 4 januari 2016, 00:05:52
Citaat van: Thor link=msg=1393066 date=1450624163
Moeten we hieruit begrijpen dat je het de normaalste zaak van de wereld vindt dat een centralist minstens 15 voertuigen in colonne achter een van inbraak verdachte auto met inhoud zou aansturen, ga toch fietsen.

Ik als centralist of als brigadier van politie ? Ja dat vind ik de normaalste zaak van de wereld ja. Iets meer respect naar elkaar toe is misschien wel op zijn plaats.  Eerst al de opmerking horde los geslagen agenten en dan moet ik nog van je gaan fietsen ook. Doe eens normaal.

Ik zal m ook nog een keer proberen uit te leggen :
Zoals er wordt gezegd, er is een achter volging na een woninginbraak. Die verdachten in het voertuig. Als deze heren de spat nemen en zich verspreiden, heb je wel meer dan 15 voertuigen nodig om een knappe afzetting te realiseren. Zonder knappe afzetting komt de heli niet. Zonder knappe afzetting kan de hond niet goed zoeken. Dus die 15 voertuigen zijn volgens mij normaal. Gezien de regio's waar men doorheen is gekomen zijn dit drie a vier voertuigen per regio. Valt mij nog enorm mee.

Zoals ik al eerder zei. Geen gewonden, alledrie de verdachten achter de dikke deur en iig 1 woninginbraak opgelost.

Goed gewerkt door de collega's !  O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #478 Gepost op: 4 januari 2016, 01:02:10
Zullen we het er ook nog even over hebben wat die motor tussen de "losgeslagen horde" doet? :D
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #479 Gepost op: 4 januari 2016, 16:48:23
Citaat van: 0501 link=msg=1396831 date=1451865730
Zullen we het er ook nog even over hebben wat die motor tussen de "losgeslagen horde" doet? :D

Die volgt ipv achtervolgt.
Probleem opgelost.