Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 296492 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #540 Gepost op: 2 juli 2016, 14:53:01
Motorrijder ontvlucht politiecontrole en overlijdt na val
Rotterdam - Een vermoedelijk Belgische motorrijder is in de de vroege ochtend van zaterdag 2 juli overleden nadat hij ten val was gekomen. Kort daarvoor was de motorrijder gevlucht voor een politiecontrole.

De motorrijder kreeg rond een uur of half vijf 's morgens op de Maasboulevard een stopteken van surveillerende agenten omdat hij slingerend reed. In eerste instantie leek de bestuurder mee te willen werken toen hij op de Oostmaaslaan stopte. Toen de agenten uitstapten, gaf de man echter plotseling gas en vluchtte weg. De agenten zetten de achtervolging in, maar verloren de motor al snel uit het zicht.

De agenten gaven niet op en doorzochten de buurt. Tijdens deze zoektocht hoorden ze een claxon die niet stopte. Ze volgden het geluid en troffen de motorrijder zwaargewond aan op de 's Gravenweg. Direct startten de agenten met reanimeren. Ook de traumahelikopter werd ingezet. De hulp mocht echter niet meer baten en de motorrijder overleed ter plaatse.

Identiteit
De politie doet nog onderzoek naar de identiteit van de man, die geen identiteitspapieren bij zich droeg en ook niet de persoon is op wiens naam de motor, met een Belgisch kenteken, geregistreerd staat.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #541 Gepost op: 2 juli 2016, 16:58:51
Man gewond bij vlucht voor de politie

Laatste update: 29-06-2016 | 11:54

Musselkanaal - een 22 jarige inwoner uit 2de Exloermond is dinsdagavond gewond geraakt nadat hij met zijn auto op de vlucht was geslagen voor de politie.

Surveillerende politieagenten zagen in de AH van Swinderenstraat een auto tegemoet komen rijden. Bij het zien van de agenten verhoogde de bestuurde zijn snelheid en reed een woonwijk in. Hierop zijn de agenten achter deze auto aan gereden om de bestuurder te controleren en aan te spreken op zijn rijgedrag. Hierbij reed de bestuurder met hoge snelheid door een woonwijk heen.

Op de Nijverheidslaan verloor de 22-jarige bestuurder de controle over de auto en botste tegen een boom. Hij kon zelfstandig de auto verlaten en bleek gewond te zijn geraakt aan zijn hoofd. Hij is met een ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. Hier is bloed van de man afgenomen om te testen of hij onder invloed van dank en of drugs reed. Tevens bleek dat de man niet in het bezit is van een rijbewijs. Tegen de man zal proces-verbaal worden opgemaakt voor gevaarlijk rijgedrag, rijden zonder rijbewijs en rijden onder invloed.
Samen sterk in de hulpverlening!


icare

  • Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #542 Gepost op: 3 juli 2016, 23:17:17
Filmpje van een vloggende agent in Flevoland.

Rit met optische en geluidsignalen naar het bureau met een geboeide verdachte die verzet bied.

https://www.youtube.com/watch?v=ivaOAJbNhPQ vanaf 3.10min.

Gaat mijn inziens erg rap over de busbaan waarbij er regelmatig voetgangers en fietsersoversteekplaatsen worden gepasseerd. Ook word er meermalen een stilstaande lijnbus gepasseerd met hoge snelheid om vervolgens nog even met 2 tourans de bus in te gaan halen om als een soort spitser voor de bus te gaan fungeren.

Hoop dat dit niet de standaard is anders heeft mijn blijkbaar weinig geleerd van de aanrijding in Eindhoven in 2013.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #543 Gepost op: 4 juli 2016, 00:48:19
Tjah.. wat moet ik hier van zeggen.. onverantwoord. Op 4.10 min had het behoorlijk mis kunnen gaan...
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #544 Gepost op: 4 juli 2016, 02:10:48
Op vele plekken is voor het kruisende verkeer de busbaan slecht te overzien. Om dan op zo'n wijze over de busbaan te rijden is onverantwoord.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #545 Gepost op: 4 juli 2016, 09:33:02
Denk dat er voldoende gezegd is over de manier van rijden, ik ben ook wel benieuwd of er nu echt meerwaarde in zit om met 3/4 auto's met OGS te rijden voor 1 verdachte die in het verzet gaat.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #546 Gepost op: 4 juli 2016, 13:49:48
Denk dat er voldoende gezegd is over de manier van rijden, ik ben ook wel benieuwd of er nu echt meerwaarde in zit om met 3/4 auto's met OGS te rijden voor 1 verdachte die in het verzet gaat.
Misschien niet met 4 voertuigen maar het is best handig om dubbelbemande 2 auto's in de buurt te hebben mocht het echt uit de klauwen lopen en de auto moet stilgezet worden oid.
Ik weet ook niet hoe veel mensen er nog op het bureau zijn maar het is ook prettig om met een aantal collega's zo'n verdachte in te sluiten. En zo zijn er vast nog meer redenen te bedenken.

Maar ik kan me ook voorstellen dat in the heat of the moment iedereen gewoon maximaal meegaat en niet nadenkt of het 100% functioneel is.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #547 Gepost op: 4 juli 2016, 18:29:03
Citaat van: silque link=msg=1434357 date=1467617582
Denk dat er voldoende gezegd is over de manier van rijden, ik ben ook wel benieuwd of er nu echt meerwaarde in zit om met 3/4 auto's met OGS te rijden voor 1 verdachte die in het verzet gaat.

Wat ik veel bijzonderder vind is dat ogs voertuigen elkaar inhalen?


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #548 Gepost op: 4 juli 2016, 18:45:59
Wat ik veel bijzonderder vind is dat ogs voertuigen elkaar inhalen?
Wat vind je er precies bijzonder aan?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #549 Gepost op: 4 juli 2016, 19:19:47
Citaat van: 0501 link=msg=1434334 date=1467586099
Tjah.. wat moet ik hier van zeggen.. onverantwoord. Op 4.10 min had het behoorlijk mis kunnen gaan...
Even vraagje, wat bedoel je dan precies? Er rijden 2 voertuigen tegenstrooms waarbij ik aanneem dat de 1e goed oplet op busverkeer (valt wel op zo'n bus) en die fietser die stil staat die zal echt niet zomaar gaan rijden. Gaat het helemaal netjes, nee dat misschien niet er zijn zeker verbeterpuntjes aan te kaarten. Maar het moment van 4.10 zou ik daar niet snel onder vatten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v