Ik ben een andere mening toegedaan. Ik heb meerdere malen op de snelweg met onze Golf 6, 2.0 TDI DSG tegen verschillende Tourans mogen rijden op de snelweg tijdens prio1 en beiden gingen plankgas. Kan je vertellen dat de Golf het wel won. Maar de top van de Golf ligt ook maar op 205/210 op de teller. Beetje fatsoenlijke auto gaat hier natuurlijk overheen.
Beetje bijzonder:
tegen verschillende tourans mogen rijden?
Volgens mij is het alleen al in de wetgeving verboden wedstrijden op de openbare weg te houden, en dan uit ik de andere mening die ik heb maar niet
Nog meer bijzonder:
de top van de Golf... ook maar op 205/210 op de teller.
Volgens mij mag dit al helemaal niet van de branche richtlijn, naast het gegeven of je het moet willen. Als je met dit soort snelheden rijdt moet je weten wat je doet! En als het bij jou (en dan bedoel ik de wijkteam diender) fout gaat, wil ik de aanrijding niet opnemen .....
Naast het gegeven dat je de rest van je leven de Sjaak bent want je bent niet gedekt door de baas of enig verzekering! Je mag dus alles zelf gaan betalen en bij een dodelijke aanrijding wil je niet weten wat de kosten zijn.
Dus hou hier nou eens mee op! Laat dit soort snelheden over aan mensen die er voor opgeleid zijn! Denk na en bezint eer ge begint! En zijn die opgeleide snelheidsmaniaken niet beschikbaar is het jammer. Ik heb al eerder gepost dat wij als politie ons ook niet met de rode en witte taken bezig moeten houden als we daar geen verstand van hebben of daarvoor opgeleid zijn. En zo is het binnen de eigen professie volgens mij ook.....
En voor alle duidelijkheid, ik heb die opleidingen wel gehad en ook een slipcursus erbij. Naast het gegeven dat het rijden met een automaat/ DSG heerlijk is (voor sommigen) is het onwijs lastig om zo'n auto onder controle te krijgen/ houden als je in de slip raakt. Overschatting is bij dat soort snelheden echt dodelijk!
maar naast de opleidingen die ik gehad heb, vindt ik nog steeds dat de baas ons veel te weinig opleid. Als je weet dat een ralley cursus maar een paar duizend euro kost, en de rij kwaliteiten daardoor serieus toenemen vindt ik dat de baas gewoon extra moet investeren. Ze willen zo graag de snelwegen terug winnen op het geboefte, dan moet je betalen ook! En die HRT/ SRO opleiding van ons kost net zoveel......
En ik pleit ook voor een opzet zoals de Engelsen dat hebben. Naast de VP's ook eenheden met snelle auto's per regio en dan ook met extra vuurkracht. Zou een hele mooie oplossing zijn voor al die geldtransport overvallen. Beetje combi tussen het AT en de VP
en nee ik solliciteer niet!