Daarom ook mijn reactie op het schrijven van Cabo (moet je maar even terug lezen) die van mening is dat hij wel 200 kan rijden met een Golf. Ik vindt het onverantwoord en een absolute overschatting van de eigen kwaliteiten. Maar ja, dat is mijn mening.
Het lijkt mij verstandig dat je jouw mening niet uit over mensen die je niet kent. En al helemaal geen uitspraken doet over hun kunnen. Onlangs was je nog van mening dat ik in een wijkteam werkte, omdat ik in een VW Golf reed. Ik weet niet of je het al beseft, maar ik werk niet eens in dezelfde organisatie als jou, laat staan dat jij kan weten wat voor opleidingen ik al dan niet genoten heb of wat ik eventueel zou kunnen of niet kunnen. Bovendien ben ik inderdaad van mening dat elk fatsoenlijk rijdende burger met een snelheid van 200km/u op een droog recht leeg stuk 2 baans weg kan rijden. Dat dit niet mag in Nederland is een ander verhaal en daarom zou ik er ook tegen optreden. Ik zou dit zelf ook nooit doen als ik hier de noodzaak niet van inzag.
Bovendien staat er keurig beschreven in de voor mij geldende regels dat ik de 160/170 mag overschrijden, zodra ik hier de noodzaak toe zie.
Blijkbaar ben je helemaal overtuigd van jezelf en
op mij komt het over alsof jij van de verkeerspolitie beter kan autorijden dan elke diender in dit land.
Typisch. Wanneer burgers het argument "te snel rijden op een rustige snelweg vind ik niet onveilig" gebruiken dan is er geen agent die zich daar wat van aantrekt. Maar als jij zelf de regels die voor jou gelden (40 km overschrijding op de auto(snel)weg en 20 km overschrijding op lokale en provinciale wegen), dan haal jij dit argument wel van stal...
En niet te vergeten, ken de regels, en die staan voor politieambtenaren keurig beschreven in de brancherichtlijn.
Grappig! Ken de regels? In de voor mij geldende
regels wordt er gesproken over een snelheidsoverschrijding van 40 kilometer per uur op lokale en provinciale wegen. Misschien kun je beter spreken van, ken je bevoegdheden
EN dan gaan roepen dat je wel even veilig een spoedrit van 200 km/ kan doen lijkt mij een vorm van zelfoverschatting!!!
Jij wil een rally chauffeur gaan vergelijken met ambtenaren welke dagelijks met dergelijke snelheden rijden? En ja, Of je nou met 120 of 200 op een leeg stuk weg rijd, ik zie het verschil in gevaar niet zo. Mocht er ineens een vliegtuig naar beneden vallen op het stuk waar ik op dat moment rijd, doet het vast even zeer.
Meerdere mensen spreken hier over wat de rechter/OvJ al dan wel niet zou vinden, volgens mij kun je dit nooit beoordelen voor een ander. Elke situatie is afzonderlijk en een gevaar moet wel ergens uit blijken. En dat blijkt echt niet uit het feit dat iemand roept dat hij 200 op de teller rijdt.
Misschien moeten we niet zoveel over elkaar gaan oordelen, maar meer naar ons zelf gaan kijken. Volgens mij zit bijna iedereen op dit forum met hetzelfde doel en werken we ook met hetzelfde doel.