JA! idd on-topic
gas geven en de regels aan de laars lappen: Beetje starsky & Hutch of die andere t.v. serie spelen
Ik ben het helemaal met je eens. Je mag blij zijn als de helft waar is.
Maar even los daarvan.
Een situatie van een scooter die ervandoor gaat en slechts een stopteken negeert. Dagelijse kost bijna. We hebben toch allemaal wel eens het gevoel dat er meer aan de hand. De CMK besluit echter in veel gevallen om de achtervolging te staken. Ik heb er nog weleens moeite mee om te staken omdat ik graag wil weten 'waarom' hij ervandoor gaat. Nieuwschierigheid hoort bij het vak van politieman/ vrouw.
Nogmaals ik snap dat persberichten niet de realiteit zijn echter vond de laatste zin in het artikel wel treffend voor het zogenaamde onderbuikgevoel
Maar in bepaald opzicht ben ik het met de CMK eens, achter een bromfiets/ motor aan gaan met een auto is redelijk kansloos. IK heb het een aantal x gedaan, waarvan de helft succesvol. Maar ik geef er de voorkeur aan om motorrijders in te zetten. Afhankelijk van de bezetting zetten wij ook regelmatig de motorrijders in voor de noodhulp. Scheelt niet alleen qua aanrij tijd, maar zeker bij dit soort achtervolgingen.
Was het trouwens niet een jaar of 3 geleden die hoos aan overvallen waarbij de daders op een motor wegreden. Dat is in A-A afgelopen, ik weet niet hoe het in de rest van de regio's zit.
En dan hou je die Ital methode nog uiteraard....
Dus ja, ik zeg met het onderbuik gevoel dat ik ook zou afhaken. Maar ja in het heetst van de strijd....