Plaats hier foto's van Renault voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Renault voertuigen  (gelezen 148347 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #130 Gepost op: 28 september 2005, 14:53:42
laat ik je vertellen dat ik daar niet opgelet heb.  ??? :-[
en het je dus op dit moment niet kan vertellen. :-\
het zal niet te groot zijn daarbinnen en het heeft ook nog eens twee deuren aan de zijkant een en achterop een deur. wel opmerkelijk dat die Fransen bijna alles op dat kleine autospuitje krijgen ::)
misschien is het wel een verbandkamertje of zo iets ;)
het is natuurlijk wel het eerste uitrukvoertuig ;D
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #131 Gepost op: 28 september 2005, 21:28:15
securifire

ik heb het even nagevraagd in Frankrijk (via de mail).
en inderdaad is die ruimte voor EHBO werkzaamheden, hier ligt allerlei eerste hulpmaterieel waaronder een brancard en andere materialen om gewonden te helpen voor de komst van een ambulance of een arts. daarnaast is de bezetting van dit voertuig 5 man en heeft de bluspomp met capaciteit van 1000 liter MD/LD.
specificatie is dus als volgt TS5MD/LD1000T1000/20.
hoop je vraag nu ingevuld te hebben. ;)

Securifire

• Forum gebruiker
Reactie #132 Gepost op: 29 september 2005, 02:11:03
Dank je wel voor het overduidelijke antwoord..... Toppie...

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #133 Gepost op: 2 oktober 2005, 11:24:55
Securifire

net over de E-Mail een tweetal foto's ontvangen uit Frankrijk van mijn contactpersoon aldaar, na aanleiding van je vraag over die ruimte. stuur hij deze twee foto's van de achterkant met alles open en een foto van die zgn. ehbo ruimte. beter kan het toch niet geregeld worden. 

[verwijderd door de admin]

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #134 Gepost op: 2 oktober 2005, 11:30:01
Securifire

net over de E-Mail een tweetal foto's ontvangen uit Frankrijk van mijn contactpersoon aldaar, na aanleiding van je vraag over die ruimte. sttur hij deze twee foto's van de achterkant met alles open en een foto van die zgn. ehbo ruimte. beter kan het toch niet geregeld worden. 
Een geinig voertuig is dit,maar gezien de bepakking,wordt dit voertuig dan bij grotere calamiteiten ingezet?

En die EHBO-inrichting is dat voor voor eventuele behandeling van gewonden onder eigen personeel?

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #135 Gepost op: 2 oktober 2005, 11:40:40
Nee, deze wagen is niet bestemd voor grote calamiteiten maar is de eerste uitrukt van een kazerne. het is meer de bedoeling dat men de eerste slag kan uit voeren met dit voertuig. en als het grotere word dan komt er een grotere bluseenheid helpen. de EHBO inrichting is hoofdzakelijk voor de eerste opvang van gewonden voordat er een ambulance of een noodarts aanwezig is. in Parijs werken ze nu eenmaal met een iets ander systeem als in Nederland.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #136 Gepost op: 2 oktober 2005, 11:45:26
Nee, deze wagen is niet bestemd voor grote calamiteiten maar is de eerste uitrukt van een kazerne. het is meer de bedoeling dat men de eerste slag kan uit voeren met dit voertuig. en als het grotere word dan komt er een grotere bluseenheid helpen. de EHBO inrichting is hoofdzakelijk voor de eerste opvang van gewonden voordat er een ambulance of een noodarts aanwezig is. in Parijs werken ze nu eenmaal met een iets ander systeem als in Nederland.
Ok dank je wel Louis  ;)

jwpots

• Gast
Reactie #137 Gepost op: 2 oktober 2005, 12:08:19
Securifire

net over de E-Mail een tweetal foto's ontvangen uit Frankrijk van mijn contactpersoon aldaar.

Dat verklaard al wat, ik dacht dat je zelf in Parijs was geweest voor een bezoek aan de Parijse brandweer.

Groet
Johan

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #138 Gepost op: 2 oktober 2005, 14:06:26
Ik ben wel in Parijs geweest. maar als je even niet goed oplet dan zie je dingen over het hoofd. en dan is het gemakkelijk dat je ook nog een contact in Frankrijk heb zitten die je kan benaderen om iets uit te zoeken. en  aangezien ik over de wereld verschillende contacten heb met medehobbisten is het ook iets gemakkelijker om aan foto's en gegevens te komen. het kan soms even duren maar meestal komt het toch. daar naast heb ik zelf nog wat foto's van jaren geleden indertijd dat ik voor het werk om de wereld moest rond reizen. en je weet zelf wel het mes snijd aan twee kanten. ik krijg informatie en foto's van hun kant en ik lever informatie en foto's van uit Nederland. 

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #139 Gepost op: 2 oktober 2005, 17:32:44
een van de tankautospuiten die in Parijs ingezet worden als men middenbrand geeft of als men een grote
brand heeft is deze Renault Midliner G230 met Sides opbouw. specificatie TS5LD1500T3000/240.

[verwijderd door de admin]