Plaats hier foto's van Mercedes - Benz voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Mercedes - Benz voertuigen  (gelezen 830941 keer)

0 gebruikers (en 60 gasten bekijken dit topic.

Bommie

  • Gast
Reactie #1260 Gepost op: 24 april 2006, 22:58:55
Traumawagen....  ::)

Da's gewoon een busje van Taxi Brull dat gebruikt wordt voor 't vervoer van organen in opdracht van Eurotransplant, en de Nederlandse Transplantatie Stichting.

Wat is de benaming dan van deze wagen??, ik dacht dat die bij trauma's ook ingezet werd?


Karim

  • Gast
Reactie #1261 Gepost op: 24 april 2006, 23:31:56
Wat is de benaming dan van deze wagen??, ik dacht dat die bij trauma's ook ingezet werd?

Ik weet niet wat de benaming voor deze wagen is, maar deze wordt enkel gebruikt voor orgaantransport, de wagen gaat gewoon met een van de taxichauffeurs mee naar huis en als er dan een aanvraag binnen komt kan daar direct op gereageerd worden.

Wellicht dat je in de war bent het met MMT (Mobiel Medisch Team, in de volksmond ook wel traumateam) busje dat aan't AZM geparkeerd staat ? Die wordt bemand door een van de HAP chauffeurs van taxi brull.

Taxi Brull heeft dus gewone taxichauffeurs in dienst, een aantal chauffeurs met 'n extra rijopleiding die die witte vito meekrijgen voor orgaantransport (of soms als dienstdoende mmt chauffeur) en HAP-chauffeurs die dus de hap artsen van de HAP Maastricht, en het grondgebonden MMT vervoeren.


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #1262 Gepost op: 25 april 2006, 09:04:37
dat was de bus van Eurotransplant en werd ook gebruikt als piketbus voor de chauffeur van het mmt als hij piket had en met het mmt op pad moet. Maar het voertuig is opgeheven en nu een voormalige Mercedes Benz A140 die de huisartsen vervoerden.


Bommie

  • Gast
Reactie #1263 Gepost op: 25 april 2006, 14:38:15
Ik weet niet wat de benaming voor deze wagen is, maar deze wordt enkel gebruikt voor orgaantransport, de wagen gaat gewoon met een van de taxichauffeurs mee naar huis en als er dan een aanvraag binnen komt kan daar direct op gereageerd worden.

Wellicht dat je in de war bent het met MMT (Mobiel Medisch Team, in de volksmond ook wel traumateam) busje dat aan't AZM geparkeerd staat ? Die wordt bemand door een van de HAP chauffeurs van taxi brull.

Taxi Brull heeft dus gewone taxichauffeurs in dienst, een aantal chauffeurs met 'n extra rijopleiding die die witte vito meekrijgen voor orgaantransport (of soms als dienstdoende mmt chauffeur) en HAP-chauffeurs die dus de hap artsen van de HAP Maastricht, en het grondgebonden MMT vervoeren.


Oke Karim thnx voor de info, weten we dat ook weer :) ;)


Alexxxxx

  • Gast
Reactie #1264 Gepost op: 26 april 2006, 19:52:53

Merk en type: Mercedes-Benz Sprinter
Eigenaar: De Vrij
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: West: De Vrij
Datum: 26-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1265 Gepost op: 26 april 2006, 21:34:51
Ook leuk: :o


Komen ze nou nooit aan je vragen waarom je een foto van het voertuig maakt?  ;D Of sta je ver weg en heb je zover gezoomd?  ;)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #1266 Gepost op: 26 april 2006, 22:29:46

Dit is een oude DB van de brandweer Amsterdam


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #1267 Gepost op: 26 april 2006, 22:39:27
Helaas, deze bus heeft nooit bij de brandweer van Amsterdam dienst gedaan. deze was oorspronkelijk eigendom van de BiZa en gestationeerd bij de Nibra in Schaarsbergen. van uit hier is de bus bij brandweer Ede terecht gekomen.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #1268 Gepost op: 26 april 2006, 22:52:35
Nurse powerrrrr


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1269 Gepost op: 26 april 2006, 22:54:43
Komen ze nou nooit aan je vragen waarom je een foto van het voertuig maakt?  ;D Of sta je ver weg en heb je zover gezoomd?  ;)

N9213Q zorgt dat ze hem kennen, dus ze zullen het niet komen vragen denk ik (zowieso omdat 13Q meestal eerst toestemming vraagt).
Heb ik dat goed geantwoordt 13Q? ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s