FOTO'S BEWUST LATEN STAAN VOOR EXTRA DUIDELIJKHEID. iK HOOP DAT MODERATORS HIER BEGRIP VOOR HEBBEN.
nu zie ik wat je bedoelt, foto 3 en 4 zijn beiden een visser type 3 alleen het mercedes ambulance chassis is anders. Dus wat ik wil zeggen de auto waar het ''visser model '' is opgebouwd is van een ander type. foto 3 is een mercedes W124 met Visser type 3 opbouw, en foto 4 is een mercedes W210 met een visser type 3 opbouw. Je kunt het zelf zien, de driehoek ruitjes zijn toch gewoon hetzelfde, met de E classe model '95 verandert er toch niets aan de opbouw. Het enigste dat verandert zijn de lampen aan de zijkant.
En mischien nog een puntje, als de eerst Visser ambulance gewoon ''Visser'' heet, waarom zouden ze het model erna dan Visser 1 noemen. En opvolger van de ''Visser'' zou biij mij logisch ''Visser 2'' heten.
T.a.v. de foto's niet alleen het type ambu is anders, ook de opbouw. De onderste opbouw (type
3) is groter en er is standaard een 'balk' op de achterkant. Bij het type
2 (bovenste foto NRK Utrecht) zitten er 3 lampen op de achterkant. Het klopt dat de algemene lijn van de opbouw erg op elkaar lijkt.
Ta.v. het onderstel. De opbouw Visser 1 en 2 zijn ook uitgebracht op een Opel Senator en Omega onderstel
De laatste twee foto's van je zijn Visser 1's
T.a.v de nummer: ik weet het niet geheel zeker, maar ik heb me ooit laten vertellen dat de ontwikkeling van de Visser naar Visser 1 een soort van modificatie in de opbouw was. Als ik tijd heb zal ik eens een mailtje sturen naar Visser Leeuwarden om te vragen naar een reactie.