inderdaad Rene
ik kan wel wat vertellen over de witte Chevrolet. dit was een Chevrolet 6K57-6642 met Kronenburg-Myers opbouw. deze TS6HD230T1500 werd in 1960 opgebouwd voor de ECN (toen nog RCN). het ging hier om een overjarige chassis uit 1958 welk ooit bestemd was om een bestel-vrachtwagen te worden voor Vroom&Dreesman. in 1981 was zijn actieve taak afgelopen. en sinds 1985 word het als museumvoertuig behouden. een unieke wagen.
daarnaast ben ik aan het kijken geweest of ik nog een foto bijdehand had van het oude materieel van de ECN en vond op dit moment alleen deze oude 738 de voorloper van de voormalige Aalsmeerse tankautospuit. deze nog in oude kleur van de ECN geschilderde wagen, kwam in 1968 in dienst en werd in 1996 vervangen. het gaat hier om een Mercedes-Benz LF408/29 met een Doeschot-Rosenbauer opbouw welk toen nog door MET (in Alkmaar) werd gebouwd. specificatie was TS6LD1300HD130T800.
Jerommeke die foto die je bedoeld, is dat niet de foto die ik op het forum heb gezet op topic voertuigen in line-up opstelling.
[verwijderd door de admin]