Plaats hier foto's van Mercedes - Benz voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Mercedes - Benz voertuigen  (gelezen 838433 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #120 Gepost op: 22 februari 2005, 08:30:01
Citaat
Dit is de TS 641 / 15 van Schiphol gebouwenbrandbestrijding

als je de klemtoon anders neerlegt, veranderd de zin dramatisch....

gebouw- én brandbestrijding.......
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Rene112

  • Gast
Reactie #121 Gepost op: 22 februari 2005, 17:08:28
als je de klemtoon anders neerlegt, veranderd de zin dramatisch....

gebouw- én brandbestrijding.......

Ik heb anders nog nooit van gebouwbestrijding gehoord ;)  Dus die formulering klopt niet helemaal...

Het is een lang woord... maar het gaat bij Schiphol om het onderscheid tussen vliegtuigbrandbestrijding en gebouwbrandbestrijding.....

groeten,
René de Caluwé


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #122 Gepost op: 22 februari 2005, 17:20:44
Daar heb je gelijk in er word onderschedi gemaakt tussen gebouw en vliegtuig brandbestrijding.
Ik is iets interns is van Schiphol maar t word wel zo genoemd.
Overigens heeft de "gebouwenbrandbestrijding" de zelfde taak als een normale burger TS.
ACH & HBT


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #123 Gepost op: 26 februari 2005, 13:59:31
Ja Louis, Ik heb het even nagekeken. Dit was een BedfordOXC met bouwjaar 1942 en heeft diesnt gedaan tot 1966. Ik hou mij aanbevolen indien in jouw bezit voor een foto.

En nu weer terug naar de Topic

Johan

Johan heb de foto van Bergum nog niet gevonden, wel deze geeft een idee hoe het voertuig er uit zag. alleen staan op deze foto Esso als eigenaar. die van de Shell was het zelfde ook afkomstig uit het Engelse Leger. 

sorry voor de andere dat dit geen Mercedes-Benz is maar een antwoord geven op een vraag moet toch kunnen.  terug naar de Topic

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


actroske

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #124 Gepost op: 26 februari 2005, 19:46:06
nu we hier toch over mecedes wagens en schiphol bezig zijn , heeft er iemand soms een mooie foto vd mercedes actros hoogtewerker van schiphol ??
die is ook een posting waard alleen heb ik er geen foto van


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #125 Gepost op: 26 februari 2005, 19:50:09
die heeft een keer hier gestaan. maar ken je het boekje van foto Joop niet, daar staat hij ook in.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


mario m

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #126 Gepost op: 26 februari 2005, 19:52:05



Tankwagen 36.000Le, grootste van België





Bron http://www.brandweertemse.be/

Mvg,


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #127 Gepost op: 26 februari 2005, 19:56:17
zeg Mario is het zo gevaarlijk in Temse dat die T12 een bescherming voor de voorruit nodig heeft, of word hij ook voor andere doelen gebruikt naast brandbestrijding.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


mario m

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #128 Gepost op: 26 februari 2005, 20:02:45
Dit is een beschermingsraster van de lier. Als de lier aan het werk is en hij schiet los, dan zou hij recht in de vooruit vliegen als het raster niet omhoog is geschoven. Dit is trouwens een materiaalwagen.

Mvg,


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #129 Gepost op: 26 februari 2005, 20:13:38
zo leer je nog eens wat. dit is iets wat we op Nederlandse brandweerwagens niet kunnen. misschien moeten de heren commandanten toch maar eens in Belgie gaan kijken naar dit voertuig. is in opzicht geen slecht idee om losspringende lierkabels op te vangen voor ze schade maken aan de voorruit. kan nogal koud zijn als je in de wintermaanden of nachts terug naar de kazerne moet rijden zonder voorruit.
Mario dankt voor je Info
mvg
Louis
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief