Plaats hier foto's van Mercedes - Benz voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Mercedes - Benz voertuigen  (gelezen 830582 keer)

0 gebruikers (en 77 gasten bekijken dit topic.

PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #2410 Gepost op: 25 maart 2007, 20:33:14
@ bas.

Ik ben het niet eens met je Visser 1,2,3 verbeteringen. De eerste visser, waarvan je foto's hebt geplaatst van de DGGD West Veluwe / Vallei (Ede) en de BB, had geen cijfer erachter. Dus gewoon Visser. Daarna is het cijfer erachter gekomen. Op die manier zijn de onderstaande modellen uit de fabriek in Leeuwarden komen rollen.


MB Visser NRK afdeling Ede 54-70 (daarvoor van de DGGD West Veluwe / Vallei in Ede)


MB Visser 1 NRK afdeling Ede 55-70 (daarvoor van de GGD West Veluwe / Vallei in Ede)


MB Visser 2 NRK afdeling Utrecht (daarvoor van de ARU / RAVU in Utrecht)


MB Visser 3 RAD Noord West Veluwe in Elburg


MB Visser 4 RAVU Utrecht
Geloof niet alles wat je denkt.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2411 Gepost op: 26 maart 2007, 11:20:33
18-171 van Zuid-Holland zuid:  :)



NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2412 Gepost op: 26 maart 2007, 21:18:47
ME Sprinter van Rijnmond:  8)



bas.

  • Gast
Reactie #2413 Gepost op: 26 maart 2007, 22:00:58
Ik zal in het midden laten wat voor type ambulance dit is, maar ik wil wel duidelijk maken dat het hetzelfde type opbouw is op een verschillend mercedes model.

foto 1 mercedes W124 met Visser opbouw
foto 2 mercedes W123 met dezelfde visser opbouw
(foto wiliam)




PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #2414 Gepost op: 26 maart 2007, 22:30:58
FOTO'S BEWUST LATEN STAAN VOOR EXTRA DUIDELIJKHEID. iK HOOP DAT MODERATORS HIER BEGRIP VOOR HEBBEN.

nu zie ik wat je bedoelt, foto 3 en 4 zijn beiden een visser type 3 alleen het mercedes ambulance chassis is anders. Dus wat ik wil zeggen de auto waar het ''visser model '' is opgebouwd is van een ander type. foto 3 is een mercedes W124 met Visser type 3 opbouw, en foto 4 is een mercedes W210 met een visser type 3 opbouw. Je kunt het zelf zien, de driehoek ruitjes zijn toch gewoon hetzelfde, met de E classe model '95 verandert er toch niets aan de opbouw. Het enigste dat verandert zijn de lampen aan de zijkant.

En mischien nog een puntje, als de eerst Visser ambulance gewoon ''Visser'' heet, waarom zouden ze het model erna dan Visser 1 noemen. En opvolger van de ''Visser'' zou biij mij logisch ''Visser 2'' heten.

T.a.v. de foto's niet alleen het type ambu is anders, ook de opbouw. De onderste opbouw (type 3) is groter en er is standaard een 'balk' op de achterkant. Bij het type 2 (bovenste foto NRK Utrecht) zitten er 3 lampen op de achterkant. Het klopt dat de algemene lijn van de opbouw erg op elkaar lijkt.
Ta.v. het onderstel. De opbouw Visser 1 en 2 zijn ook uitgebracht op een Opel Senator en Omega onderstel  ;)
De laatste twee foto's van je zijn Visser 1's  :D
T.a.v de nummer: ik weet het niet geheel zeker, maar ik heb me ooit laten vertellen dat de ontwikkeling van de Visser naar Visser 1 een soort van modificatie in de opbouw was. Als ik tijd heb zal ik eens een mailtje sturen naar Visser Leeuwarden om te vragen naar een reactie.
Geloof niet alles wat je denkt.


Wilfred.

  • Gast
Reactie #2415 Gepost op: 27 maart 2007, 14:19:48
De oude 117 van Enschede



Oude 155 van Almelo



Oude 103 van Hengelo, nu de 155 van Almelo



RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #2416 Gepost op: 27 maart 2007, 15:11:37
hoe komt het dat de ambulances onderling veschil hebben van twente?/ ze worden toch gezamelijk ingekocht??? door ambulance oost??? ik bedoel de ambu's van hengelo hebben op de zijkant een blauw knipper licht en in almelo hebben ze dat niet...


Wilfred.

  • Gast
Reactie #2417 Gepost op: 27 maart 2007, 15:29:50
hoe komt het dat de ambulances onderling veschil hebben van twente?/ ze worden toch gezamelijk ingekocht??? door ambulance oost??? ik bedoel de ambu's van hengelo hebben op de zijkant een blauw knipper licht en in almelo hebben ze dat niet...

RalfW,

Ik dacht dat het zo was dat de 03 de eerste uit de serie was, en zodoende is uitgerust met blauwe lampen aan de zijkant.
Dit is de enigste wagen die met de lampen aan de zijkant in Twente rijd, en die rijd dus nu in Almelo.  8)

Als je het zeker wilt weten moet je maar eens vragen aan iemand van Ambulance Oost, ik heb het ook maar van horen zeggen, toen ik de foto´s maakte.


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #2418 Gepost op: 27 maart 2007, 17:52:55


Een fototje van een aantal jaar terug uit Antwerpen
Nurse powerrrrr


Karim

  • Gast
Reactie #2419 Gepost op: 27 maart 2007, 17:54:53
Een fototje van een aantal jaar terug uit Antwerpen

Heel goed (Y)  :P

En ik was al bang dat je nu hier met 'n volkswagen plaatje zou komen  :-X ;D