Plaats hier foto's van Mercedes - Benz voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Mercedes - Benz voertuigen  (gelezen 830384 keer)

0 gebruikers (en 84 gasten bekijken dit topic.

DanielB

  • Gast
Reactie #2520 Gepost op: 9 april 2007, 22:16:29
ja inderdaad de ambulance dienst ja sorry.

overigens even ter informatie vanaf woensdag 4 april 2007 beschikt het rode kruis midden holland over een ambulance voor liggend vervoer, de bedoeling word dat de ambulance dienst gaat stoppen met de Besteld vervoertjes en dat het rode kruis deze gaat doen.

de ambulance die het rode kruis nu heeft is een lage mercedes, ik heb helaas nog geen foto

Hoe kom je aan de informatie dat de B-ritten door het NRK overgenomen zullen worden?


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #2521 Gepost op: 9 april 2007, 22:20:42
Hoe kom je aan de informatie dat de B-ritten door het NRK overgenomen zullen worden?

Het NRK heeft van RAD HM inderdaad een "oude" ambu gekregen, maar de b-ritten blijven ze zelf doen hoor!  ;)


Karim

  • Gast
Reactie #2522 Gepost op: 9 april 2007, 22:22:16
ja inderdaad de ambulance dienst ja sorry.

overigens even ter informatie vanaf woensdag 4 april 2007 beschikt het rode kruis midden holland over een ambulance voor liggend vervoer, de bedoeling word dat de ambulance dienst gaat stoppen met de Besteld vervoertjes en dat het rode kruis deze gaat doen.


Hoe kom je aan de informatie dat de B-ritten door het NRK overgenomen zullen worden?

Ik denk dat Timo op onderstaande artikeltje doelt, overigens blijven de B-ritten gewoon door de ambulancedienst gedaan worden.

Ambulance voor het Rode Kruis

Het Rode Kruis in Alphen heeft woensdag als eerste vestiging van de regio een eigen ambulance gekregen. Deze werd geschonken door de ambulancedienst Hollands Midden.

De sleutel van de ambulance werd overhandigd door Pieter Haasbeek, verantwoordelijk voor het vervoer van de ambulancedienst. ,,Wij hebben dit jaar twaaf ambulances vervangen. Het Rode Kruis stond te springen om een voertuig waarmee mensen liggend vervoerd kunnen worden. Wij hebben toen besloten om deze ambulance te schenken.''

Voordat de overdracht kon plaatsvinden, werd de ambulance eerst geschikt gemaakt voor gebruik. De bestickering werd aangepast zodat de ambulance haar grootste kenmerk verloor. ,,Dat is verplicht. Het moet voor mensen duidelijk zijn dat deze auto niet meer wordt gebruikt voor 'ziekenvervoer''', aldus Pieter. Verder werd overbodige apparatuur uit de ambulance verwijderd.

Vincent Peters, vrijwilliger bij Het Rode Kruis, heeft ervoor gezorgd dat de ambulance er ook echt kwam. ,,Tot nu toe hadden we alleen een rolstoelbus. We hebben een aantal aanpassingen gemaakt zodat we ook mensen liggend kunnen vervoeren. Toch is dat technisch en voor de mensen zelf niet ideaal. Ik werk bij de ambulancedienst en heb toen gevraagd of men een wagen beschikbaar wilde stellen.''

De ambulance is bedoeld voor mensen die niet langdurig kunnen zitten en toch graag een keer de deur uit willen. ,,Wij springen in wanneer mensen geen andere manier hebben om vervoerd te worden. Dan kunnen ze ons bellen. Als ze een keer een sociaal, religieus of cultureel uitje willen maken'', vertelt Vincent. De ambulance kan door alle vestigingen van Het Rode Kruis in het gebied Hollands Midden worden gebruikt .


DanielB

  • Gast
Reactie #2523 Gepost op: 9 april 2007, 22:26:58
...

Dat is inderdaad toch wat anders dan het overnemen van B-ritten ;)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2524 Gepost op: 9 april 2007, 22:28:10
Weinig Benz foto's op deze pagina.... ;)


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #2525 Gepost op: 10 april 2007, 14:26:48
TS 41841, Brandweer Nijkerk.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #2526 Gepost op: 10 april 2007, 15:20:39
Hier een mooie nieuwe MB Ambulance uit Dld



Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2527 Gepost op: 10 april 2007, 15:28:39
Ik blijf die ambu's lelijk vinden.


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #2528 Gepost op: 10 april 2007, 15:36:13
ik ook (dat dak  :o )


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #2529 Gepost op: 10 april 2007, 16:41:42
ja de ambulance die het rode kruis nu heeft is een lage mercedes, ik heb helaas nog geen foto

Het duurt nog even, maar zééér waarschijnlijk gaat deze ambu uit het gebied Hollands Midden ook ingezet worden bij de Nijmeegse 4daagse door het Rode Kruis als ligtaxi.
Geloof niet alles wat je denkt.