analoog>c2000 koppeling

Auteur Topic: analoog>c2000 koppeling  (gelezen 2254 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ierlandfan

  • Gast
Gepost op: 3 maart 2005, 13:19:37
Is er iemand bekend met deze koppeling en of deze bestaat? Of is de centralist de koppeling?




Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2005, 15:45:40
Is er iemand bekend met deze koppeling en of deze bestaat? Of is de centralist de koppeling?

Of die bestaat? De meeste regio's werken met zo'n koppeling (Kennemerland, Haaglanden, Gelderland-Zuid en Hollands-Midden weet ik zeker, politie dan).

Er schijnen speciale koppelprinten te zijn ontwikkeld, maar de gebruikte technieken enigzins kennend is het erg simpel om gewoon een C2000 mobilofoontje aan het analoge netwerk te knopen, of een "kruis-koppeling" te maken tussen een analoge en C2000 mobilofoon.

Dus jawel, die koppelingen bestaat wel degeliijk.

Groeten, Peter.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2005, 15:52:32
In Zeeland zitten ze ook op analoog en C200 gelijk. Er is echter wel veel storing bij. Ruis, het bekende 'holle-buis-geluid', hele zware stemgeluiden die ook nog onduidelijk zijn etc. Maar hetwordt allemaal beter, maar dat zal ik helaas niet horen... :'( :D

Christian


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2005, 18:49:41
Het is dus een mogelijkheid om in plaats van DMO gewoon analoog te werken met een koppeling naar het digitale net of niet? Is daar informatie over te vinden?Dat zou een uitkomst wezen voor diegene die de dekking in DMO mode willen vergroten
bjiv door andere portos met een grotere reikweidte te kunnen gebruiken.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 3 maart 2005, 19:23:47
Het is dus een mogelijkheid om in plaats van DMO gewoon analoog te werken met een koppeling naar het digitale net of niet? Is daar informatie over te vinden?Dat zou een uitkomst wezen voor diegene die de dekking in DMO mode willen vergroten bjiv door andere portos met een grotere reikweidte te kunnen gebruiken.

Dat is mogelijk, maar dan stapelen de praktische problemen zich op. Je moet dan beschikken over 2 verschillende portofoons, C2000 en iets analoogs. Dat analoog zal nog meer problemen geven dan het dragen van 2 porto's, aangezien alle analoge zenders van de hulpdiensten ontmanteld moeten worden en de gebruikte frequenties in de toekomst voor andere doeleinden zullen worden gebruikt. Als hulpdienst zul je dus op eigen houtje een frequentie moeten aanvragen, zender aanschaffen, nieuwe portofoons, koppeling maken met C2000 en de nodige mensen van 2 portofoons gaan voorzien...

Mogelijk? Jazeker wel. Realistisch? Lijkt me niet...

Als het gaat om het vergroten van DMO bereik dan schijnen daar repeaters voor te zijn. Hoe dat precies werkt durf ik niet te zeggen, maar technisch zou het mogelijk moeten zijn om een koppeling te maken tussen DMO en TMO waardoor mogelijkheden ontstaan tot het low-budget uitbreiden van de dekking in tunnels en andere plekken waar geen dekking is. Een DMO-mobilofoon koppelen aan een TMO-mobilofoon die beiden de communicatie naar elkaar doorsluizen. Zelfde principe als een analoog <=> C2000 koppeling.

2 mobilofoons koppelen kost natuurlijk een habbekrats, de een werkt met een binnenantenne, de ander met een buitenantenne en de dekking is geboren :)

Groeten, Peter.


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 3 maart 2005, 23:05:16
DMO>TMO gateway of DMO>TMO repeaters die ken ik.
Is een oplossing inderdaad. Vreemd dat ze niet ingezet worden vind ik. Zal wel met kosten te maken hebben.

Over dat analoog: Ik dacht eigenlijk aan bijv 1 tetra mobi en 1 analoog (of trunked, in ieder geval iets met een grote reikweidte) mobi+krachtige porto's en dan een koppeling er tussen. Dan heb je een dubbel netwerk. (Zenitel constructie)