Wanneer gaat de VC uit?

Auteur Topic: Wanneer gaat de VC uit?  (gelezen 7659 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #30 Gepost op: 13 februari 2005, 22:08:23
En wat te denken bij uitval van Nutsvoorzieningen, zoals we al een paar keer gehad hebben op Schouwen-Duiveland ? Daar viel enkele keren op Westenschouwen de stroom uit, met een toeristenbezetting van zo'n 100.000 mensen . . . . . .  :o
Ik mis de relatie met de VC? Of de discussie moet wel erg afgedwaald zijn


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 13 februari 2005, 22:10:51
Ik mis de relatie met de VC? Of de discussie moet wel erg afgedwaald zijn
als je nutsvoorzieningen op hun gat liggen,liggen er meestal ook een aantal zenders plat.Dus geen berichtenverkeer,zo hebben ze hier al een paar keer de VC moeten inzetten ;)


Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #32 Gepost op: 13 februari 2005, 22:15:20
als je nutsvoorzieningen op hun gat liggen,liggen er meestal ook een aantal zenders plat.Dus geen berichtenverkeer,zo hebben ze hier al een paar keer de VC moeten inzetten ;)
:) Dan wordt het tijd de zenderparkbeheerder daar eens op aan te spreken dat er geen goede backup is bv noodaccu of aggregaten bij de zenders.
Het zal nog leuk worden als C2000 operationeel is, want bij uitval van de zenders kan je geen gebruik maken van VC. De zenders moeten namelijk op het netwerk zijn ingelogd en DMO kom je niet zover om de hele regio te dekken


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #33 Gepost op: 13 februari 2005, 22:17:30
:) Dan wordt het tijd de zenderparkbeheerder daar eens op aan te spreken dat er geen goede backup is bv noodaccu of aggregaten bij de zenders.
Het zal nog leuk worden als C2000 operationeel is, want bij uitval van de zenders kan je geen gebruik maken van VC. De zenders moeten namelijk op het netwerk zijn ingelogd en DMO kom je niet zover om de hele regio te dekken
daar zijn toen ook de nodige woorden over gevallen ;)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #34 Gepost op: 14 februari 2005, 00:10:27
hier ook bij een grote brand ;)
maar in gorichem wordt die oude daf als ik me niet vergis al ingezet bij een middelbrand

Klopt als een bus ! in gorinchem rijd de vc al bij middelbrand, en werken ze daarbij ook met de cp, dus  gaat berichtenverkeer vanuit het veld naar de vc, vanuit de vc naar de cp, en vanuit de cp naar de ac, makkelijk hé?  :( :(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


McFozzy

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 14 februari 2005, 10:41:09
In Branbant Zuid-Oost gaat de VC2 rijden grote brand. Bij GRIP2 komt daar de commandohaakarm bij. De VCU (uitgebreide VC1) komt vanaf GRIP 3. Er kunnen totaal 2 VC2's ingezet worden.


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #36 Gepost op: 14 februari 2005, 18:44:23
als je nutsvoorzieningen op hun gat liggen,liggen er meestal ook een aantal zenders plat.Dus geen berichtenverkeer,zo hebben ze hier al een paar keer de VC moeten inzetten ;)

Zo was dat hier ook . . . . niet alle analoge zenders hebben een UPS . . . . .  het gaat meestal over meerdere zenders, ook aangaande alarmering enzo


Niels.

  • Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 732
Reactie #37 Gepost op: 15 februari 2005, 12:33:18
Ze hebben  2 karzene's. En ruimte genoeg op die binnenplaats van ze  :P

Daar had natuurlijk wat ingezeten maar ze kunnen Gejat worden ze kunnen veroesten


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 15 februari 2005, 12:40:23
Daar had natuurlijk wat ingezeten maar ze kunnen Gejat worden ze kunnen veroesten

een polyester opbouw roest niet zo snel, de cabine misschien ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #39 Gepost op: 15 februari 2005, 13:20:30
Volgens mij hebben ze best een plekje over hoor. Kom regelmatig langs post noord  ;)