Vraagje aan 024,
Gezien jou reacties begin ik mij af te vragen of je misschien aandelen hebt in deze organisatie
Het is toch van de zotte dat als je een bepaalde aandoening hebt in dit land, en je wilt graag dat professionele hulpverleners dit ook weten als je iets overkomt, je daar 10 euro voor moet betalen. Kan deze organisatie garanderen dat hulpdiensten mensen alarmeerde als je iets overkomt? Nee dat kunnen ze nu niet garanderen. Het is aan de meldkamers of ze burger hulpverlening inschakelen, dit is nu ook zo bij de AED allert.
Ik heb geen aandelen in deze organisatie.
Er is wel meer van de zotte in dit land als je bepaalde aandoeningen hebt. Het is ook van de zotte dat mensen die financieel amper het hoofd nog boven water kunnen houden een extra rekening van 350 euro krijgen omdat de ambulance hulp kwam verlenen na een dom ongelukje.
Het is ook van de zotte dat er ambulancemanagers via de media roepen dat het wonen in de provincie op eigen risico is waardoor het mogelijk is dat je langer dan 15 minuten moet wachten op een ambulance.
Deelnemen aan deze stichting is vrijblijvend, niemand wordt gedwongen een kaartje te kopen of zich aan te melden als vrijwilliger. Als burgers in bepaalde gebieden vinden dat ze wel moeten deelnemen en betalen om samen de eerste hulpverlening te organiseren is dat prima.
In Amsterdam hoef je het niet te doen, in diverse dorpjes in de provincie kan het wel eens bijzonder nuttig zijn.
De politie kan de burgers niets garanderen, de RAV kan de burgers niets garanderen, de brandweer kan de burgers niet garanderen. Waarom moet deze stichting wel de burgers iets kunnen garanderen?