Opzich natuurlijk een heel goed streven, zeker in buitengebieden echter, ik ben bang dat er nog wel wat behoorlijke haken en ogen aan kleven, wat ik begrepen heb zal, indien ik me aangemeld heb, mijn telefoon 4x per dag laten weten waar ik ben, dat betekent 1x per 6 uur.... in die tijd kan ik nederland van uiterst noord tot uiterst west doorkruisen en wellicht red ik het daarna ook nog wel om aansluiten van oost naar west te toeren, kortom mijn positie is in erg veel gevallen op een heel andere plek dan die waar mijn telefoon zich het laatst gemeld heeft bij de organisatie.
Men gaat er dus eigenlijk vanuit dat er hulpverlening (op basis van EHBO) in de directe omgeving aanwezig KAN zijn maar heeft geen enkele zekerheid daarin dat is m.i. een manko die het initiatief zal doen sterven in al zijn schoonheid het gebrek aan kennis waar de EHBO-er zich precies bevinden, je zult dus vele personen meer moeten alarmeren dan wat je nodig hebt met het risico dat wanneer iedereen ter plekke gaat je op de lokatie een grote ongeorganiseerde ploeg hulpverleners krijgt met alle (eventueel) nare gevolgen van dien. In het meest gunstige geval het hinderen van aanrijdende hulpdiensten