Stichting Landelijke SOS Alarm Hulpdienst en 112app

Auteur Topic: Stichting Landelijke SOS Alarm Hulpdienst en 112app  (gelezen 56373 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

beantsje

  • Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #190 Gepost op: 12 december 2013, 18:41:25
Toen ik mijn EHBOdiploma heb gehaald, zat reanimatie van kinderen er nog gewoon bij in. Vind het jammer dat het er uit is. Als ik nu een verdrinkingsslachtoffertje meemaak, moet ik dan maar doorlopen onder het motto 'sorry maar kinderen zitten niet meer in mijn doelgroep'?

Daarnaast wordt regelmatig gesteld dat kinderreanimaties veel meer impact hebben.
Eigenlijk vind ik dat een vreemde stelling.
Een reanimatie kan sowieso veel impact hebben, maar niemand ziet er een been in om een EHbo' er daarmee te confronteren .
En waarom zou een kinderreanimatie qua impact heel anders zijn? Ik heb dit gelukkig nog niet meegemaakt maar ik denk niet dat ik dat anders zou beleven dan een volwassene reanimeren.. Sowieso is elke reanimatie anders, ook qua impact. Persoonlijk doen de emoties van naasten mij meer dan de reanimatie op zich. En ook bij een volwassen so kunnen die heel heftig zijn.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #191 Gepost op: 12 december 2013, 18:44:45
Citaat van: beantsje link=msg=1227993 date=1386870085
En waarom zou een kinderreanimatie qua impact heel anders zijn? Ik heb dit gelukkig nog niet meegemaakt maar ik denk niet dat ik dat anders zou beleven dan een volwassene reanimeren.. Sowieso is elke reanimatie anders, ook qua impact. Persoonlijk doen de emoties van naasten mij meer dan de reanimatie op zich. En ook bij een volwassen so kunnen die heel heftig zijn.
De emoties bij naasten zijn over het algemeen een stuk hoger als het gaat om een kind. En uit eigen ervaring durf ik te stellen dat ik een kinderreanimatie persoonlijk een stuk heftiger ervaar als een normale reanimatie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #192 Gepost op: 7 mei 2015, 07:54:03
samenvoeging topics

 Noodsituaties nu ook te melden via 112-app

http://www.nu.nl/apps/4044686/noodsituaties-melden-via-112-app.html


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #193 Gepost op: 7 mei 2015, 08:41:25
Jeeeej, nog een app / burger initiatief.   098uo 098uo 098uo
 :-X

Uit de Google Playstore:

Citaat
112 en SOS ALARM HULPVERLENERS
ALARMEREN BIJ EEN 112 NOODSITUATIE
Download de Nationale SOS ALARM -> 112 App zodat u kunt alarmeren bij een calamiteit / noodsituatie. De app zal regelmatig haar functies uitbreiden.
Deze app is een beta versie. Dit betekent dat er continu aan deze app gewerkt wordt om te verbeteren. Heeft u vragen, klachten, tips of complimenten over deze app? U kunt deze versturen naar Apptips@helplevensredden.nl
Mooi, dus die app waar ik nu op ga vertrouwen kan elk moment het niet doen.

Citaat
Voordelen alarmering via de Nationale SOS ALARM -> 112 App:
•   U wordt automatisch via de app doorverbonden met de 112 meldkamer centralist
Kan ik net zo goed 112 bellen?

Citaat
•   Overbruggen Aanrijtijden.
U ontvangt hulp tijdens de aanrijtijden van Politie, Brandweer en/of Ambulance
van SOS ALARM Hulpverleners indien in de nabijheid
?

Citaat
•   Verkorten Aanrijtijden officiële hulpdiensten.
Snel alarmeren doordat u de locatie en soort calamiteit deelt met de 112 meldkamer
Hoe doen ze dat dan?

Citaat
•   Hulpapps zoals onder andere - persoon vermist, zinloos geweld, IK ben OK, EHBO Tips
en linken naar o.a. Amber Alert, NL Alert, Burgernet
112 en SOS ALARM Hulpverleners ALARMEREN in Nederland
...voordat seconden ... minuten worden...
De GPS functie (locatiebepaling) wordt ingeschakeld als u de app opent en stopt als u de app sluit. Dit betekent dat de locatiebepaling bijna géén invloed heeft op de batterij van uw smartphone.
Meer informatie via www.HELPLEVENSREDDEN.nl
En wat kan ik er mee dan?


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #194 Gepost op: 7 mei 2015, 08:50:04
Citaat van: PietjePuk link=msg=1348701 date=1430980885
En wat kan ik er mee dan?

Jij misschien niet zoveel maar de locatiebepaling in de meldkamer wordt vereenvoudigd. Extreem handig wanneer je je op het platteland bevindt op een landweggetje dat geen straatnaambord bevat en je geen idee hebt waar je bent en er iets is gebeurd.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #195 Gepost op: 7 mei 2015, 08:58:02
Citaat van: p2Elst link=msg=1348704 date=1430981404
Jij misschien niet zoveel maar de locatiebepaling in de meldkamer wordt vereenvoudigd. Extreem handig wanneer je je op het platteland bevindt op een landweggetje dat geen straatnaambord bevat en je geen idee hebt waar je bent en er iets is gebeurd.
Als ik de filmpjes bekijk over de app, dat word die locatiebepaling beschikbaar gesteld voor 'hulpverleners' die zich aanmelden bij deze app, die mogelijk hulp kunnen komen verlenen. Dus niet de 112 centrale.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #196 Gepost op: 7 mei 2015, 08:59:35
Citaat van: PietjePuk link=msg=1348706 date=1430981882
Als ik de filmpjes bekijk over de app, dat word die locatiebepaling beschikbaar gesteld voor 'hulpverleners' die zich aanmelden bij deze app, die mogelijk hulp kunnen komen verlenen. Dus niet de 112 centrale.

Citaat
De locatie en de aard van de situatie is direct beschikbaar voor de meldkamercentrale.

Dat staat in het krantenartikel: http://www.nu.nl/apps/4044686/noodsituaties-melden-via-112-app.html


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #197 Gepost op: 7 mei 2015, 09:05:50
Vind het maar een gevaarlijk initiatief... Een systeem wat niet wordt ondersteund door RAV's zoals Burgerharthulp en HartslagNU...

Zo heeft de ambulancedienst helemaal geen invloed op het aantal hulpverleners, manier van alarmeren, bekwaamheid van de hulpverleners....

Het alarmeert overigens eerst 'burgerhulpverleners', en wordt daarna pas doorgeschakeld naar 1-1-2.  ???
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #198 Gepost op: 7 mei 2015, 09:08:24
Citaat van: p2Elst link=msg=1348707 date=1430981975
Dat staat in het krantenartikel: http://www.nu.nl/apps/4044686/noodsituaties-melden-via-112-app.html
De filmpjes in de app laten in mijn ogen toch echt wat anders zien.


Henk van der Weerd

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #199 Gepost op: 7 mei 2015, 09:52:45
Net de app geprobeerd. Moet vier extra vertragende handelingen doen en kom dan uit bij de landelijke 112 centrale in Driebergen die dan nog moet doorschakelen naar de regio meldkamer. Opgegeven locatie gegevens worden niet meegezonden. Je ingevoerde gegevens blijven achter bij de particuliere of commerciële initiatiefnemer.....