Ik geloofde mijn oren niet vanochtend toen ik hoorde wat voor een verwachtingen er geschept werden in de nieuwsberichten. Het initiatief is goed bedoeld maar het is tot nu toe niets meer dan een slechte ontwikkeling... Waarom? nou... te veel om allemaal op te noemen.
Voorbeeld: Een van de opties in het calamiteitenoverzicht is "overval".. Welk persoon met een beetje gezond verstand wil nou in zo'n situatie dat voordat de politie eraan komt eerst even een BHV'er gealarmeerd wordt om poolshoogte nemen?! Zelfs al heb je geluk en komt er een Rambo-type die de situatie de-escaleert, dan heb je alsnog vertraging opgelopen bij het uiteindelijke contact leggen met de meldkamer, waarna er uiteindelijk wat dienstwapens jouw kant op kunnen komen.
Daarbij komt dat de tekst op de site van 'SOS ALARM' eruit ziet als een werkstuk van een eersteklasser wat in zijn geheel door Google Translate gehaald is.. Werkelijk geen touw aan vast te knopen!
Zo'n app als deze werkt pas goed als het tot stand komt in samenwerking met de ministeries, veiligheidsregio's en/of meldkamers.