Hele vreemde zaak, flink in het nieuws ook vandaag.
Na even op de site gekeken te hebben kom ik aardig wat rare verhalen tegen, bijvoorbeeld;
Aangezien op dat moment basis informatie bekend is en verzonden naar de 3 bestaande hulpverleningskolommen wordt de desbetreffende informatie (d.m.v. een ICT koppeling / API) ingeschoten in de SOS ALARM systemen. Op het moment dat het reguliere traject van de 112 meldkamer / de kolommen afgerond is vraagt de centralist of er een SOS ALARMcard aanwezig is. Indien dit van toepassing is verbindt de centralist de melder door met de SOS ALARMcentrale.
Kans lijkt me erg klein dat de meldkamer zich hier aan gaat wagen. Tevens gebeurt het vaak dat melder aan de lijn wordt gehouden tot er een hulpdienst ter plaatse is.
'Is er een SOS ALARMcard aanwezig meneer?'
'Euh, een wattes mevrouw? Het slachtoffer ligt onder een vrachtwagen, hoe moet ik weten of hij een sos kaart ding heeft'
'Maar ik moet dit echt weten meneer, zodat ik u kan doorverbinden naar de alarmcentrale!'
'Ik spreek nu toch met de alarmcentrale?'
De politie geeft telefonisch de gegevens door op de SOS ALARMcard. Door het (beveiligd) intoetsen van deze informatie door de centralist checkt het systeem of er toestemming is. Indien van toepassing verschijnt in beeld van de meldkamer centralist van de politie de gegevens waarmee de politie via haar eigen procedures de dierbaren kan informeren.
De politie heeft op dit moment al genoeg mogelijkheden en systemen om op basis van ID vrienden en/of familie te traceren. Als je de moeite niet neemt een id te dragen, draag je al helemaal geen SOS ALARMcard.
Verder is er geloof ik iets mis met de CAPS-LOCK, het gebruik van hoofdletters gaat ook niet helemaal goed