Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 396958 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1120 Gepost op: 21 april 2015, 20:33:27
Waarom blauw op een boot  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1121 Gepost op: 21 april 2015, 21:29:10
Citaat van: silque link=msg=1345372 date=1429641207

Je kan je ook afvragen waarom in NL de boten van hulpverleners blauw erop hebben op hun vaartuig terwijl dit officieel betekend dat je gevaarlijke stof vervoerd.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

voske83

• Senior gebruiker
Reactie #1122 Gepost op: 21 april 2015, 21:47:43

In een aantal staten geldt dat politieboten met blauw zwaailicht voorrang hebben, zie hier een voorbeeld uit de Harbor and Navigation Act van Californië:
Citaat
(d) Any vessel approaching, overtaking, being approached, or being overtaken by a moving law enforcement vessel operating with a siren or an illuminated blue light, or any vessel approaching a stationary law enforcement vessel displaying an illuminated blue light, shall immediately slow to a speed sufficient to maintain steerage only, shall alter its course, within its ability, so as not to inhibit or interfere with the operation of the law enforcement vessel, and shall proceed, unless otherwise directed by the operator of the law enforcement vessel, at the reduced speed until beyond the area of operation of the law enforcement vessel.
(e) The operator of every cable ferry shall take whatever reasonable action is necessary to provide a clear course for any law enforcement vessel operating with a siren or an illuminated blue light, or both.

Mogelijk heeft New York ook een dergelijke regel.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #1123 Gepost op: 21 april 2015, 22:43:56

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1124 Gepost op: 22 april 2015, 12:03:43
@Voske bedankt! Deze regels hebben we niet in NL volgens mij? Toch zijn vele boten hier ook uitgerust met OGS.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #1125 Gepost op: 22 april 2015, 12:08:47
Citaat van: silque link=msg=1345513 date=1429697023
@Voske bedankt! Deze regels hebben we niet in NL volgens mij? Toch zijn vele boten hier ook uitgerust met OGS.

OGS is leuk op het water. Maar het heeft 0 betekenis in principe. Het staat nergens in de BPR genoemd.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1126 Gepost op: 22 april 2015, 12:14:40
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1345515 date=1429697327
OGS is leuk op het water. Maar het heeft 0 betekenis in principe. Het staat nergens in de BPR genoemd.

ehmmmm

Artikel 3.27. Bijkomend teken van schepen van handhavingsdiensten en van brandweerboten

Een schip van ambtenaren belast met toezicht of opsporing mag, om zich kenbaar te maken, als bijkomend teken een blauw gewoon rondom schijnend flikkerlicht of snel flikkerlicht tonen. Het zelfde geldt voor een brandweerboot die hulp biedt of daartoe op weg is en voor een reddingsvaartuig bij een reddingsoperatie met toestemming van de bevoegde autoriteit.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #1127 Gepost op: 22 april 2015, 12:24:38
Citaat van: grizz link=msg=1345520 date=1429697680

ehmmmm

Artikel 3.27. Bijkomend teken van schepen van handhavingsdiensten en van brandweerboten

Een schip van ambtenaren belast met toezicht of opsporing mag, om zich kenbaar te maken, als bijkomend teken een blauw gewoon rondom schijnend flikkerlicht of snel flikkerlicht tonen. Het zelfde geldt voor een brandweerboot die hulp biedt of daartoe op weg is en voor een reddingsvaartuig bij een reddingsoperatie met toestemming van de bevoegde autoriteit.

Hmm, waarom ken ik deze regel niet uit t BPR?

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #1128 Gepost op: 22 april 2015, 12:39:40
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1345523 date=1429698278
Hmm, waarom ken ik deze regel niet uit t BPR?

Dan had je het BPR moeten doorlezen.  ::)

Vider

• NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
Reactie #1129 Gepost op: 22 april 2015, 13:15:05
Citaat van: grizz link=msg=1345520 date=1429697680

Moet je dan een schip welk bovenstaande signalering draagt, dan ook zien als een voorrangsvoertuig op het water, dus als voorrangsvaartuig? (weet niet of deze term überhaupt bestaat)
Ik bedoel er zijn bepaalde voorrangsregels die op het water gelden, zoals beroepsvaart gaat voor recreatie.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw