Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 396947 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1130 Gepost op: 22 april 2015, 13:47:00
Citaat van: Vider link=msg=1345544 date=1429701305
Moet je dan een schip welk bovenstaande signalering draagt, dan ook zien als een voorrangsvoertuig op het water, dus als voorrangsvaartuig? (weet niet of deze term überhaupt bestaat)
Ik bedoel er zijn bepaalde voorrangsregels die op het water gelden, zoals beroepsvaart gaat voor recreatie.

Er zijn (wat ik uit mijn hoofd zeg) geen specifieke voorrangsregels hiervoor maar meestal zijn ze wel herkenbaar als hulpdienst en dan maak je plek ervoor (veilig). We hebben nog altijd regel: Goed zeemanschap. Gelukkig begrijpen die roergangers/kapiteins ook dat een zeilschip niet zo snel uitwijkt/stil ligt als een plezierjacht.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1131 Gepost op: 22 april 2015, 13:50:41
Citaat van: Vider link=msg=1345544 date=1429701305
Moet je dan een schip welk bovenstaande signalering draagt, dan ook zien als een voorrangsvoertuig op het water, dus als voorrangsvaartuig? Ik bedoel er zijn bepaalde voorrangsregels die op het water gelden, zoals beroepsvaart gaat voor recreatie.
Zoals ik het lees niet.
Citaat van: joostvankempen link=msg=1234606 date=1389016204
De reactie van Henk stamt uit 2003, sinds die tijd is het BPR al 2x gewijzigd ;)

Die laatste zin (die jij vet hebt gemaakt) is volgens mij pas in het laatste (10e) wijzigingsbesluit in 2011 toegevoegd. Daarvoor eindigde dat artikel na de 1e zin en was er voor brandweer en reddingsbrigade geen enkele reden om een blauw zwaailicht op een boot te schroeven. Omdat ze dit allemaal toch wel deden, is de regelgeving aangepast naar de situatie in de praktijk.

Blijft inderdaad wel een feit dat het puur een signaalfunctie heeft en er geen enkel recht aan kan worden ontleend. Overigens hebben brandweer- en reddingsboten wél voorrang en mogen ze de maximum snelheid overschrijden als ze bezig zijn met uitvoering van hun taak. Ook zónder blauw zwaailicht.
Uit de topic: BOA's met blauw zwaailicht .
Een ouder (2003-2008) topic omtrent dit onderwerp is: blauw/oranje licht






RobinvM

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
http://www.flakkeenieuws.nl  https://www.youtube.com/channel/UClAqtycSauLRArja07uz53w


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #1135 Gepost op: 13 mei 2015, 18:16:00
Nieuwe ladderwagen Brandweer Antwerpen
ws
MUG Schaarbeek met Starktonhorn
ws


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #1136 Gepost op: 14 mei 2015, 02:48:15
Aangezien er ook verschillende HV-voertuigen in voorkomen, is het hier wel op zijn plaats  :)

Vorige week begonnen de werken aan de Brusselse tramlijn 9 en sindsdien zit het verkeer in Jette helemaal vast. Zelfs ambulances en brandweer rijden zich vast in de file, zo blijkt ook uit een filmpje, gemaakt door een buurtbewoner aan het UZ Brussel.

Het filmpje duurt 15 minuten, maar eigenlijk worden er 70 minuten in beeld gebracht. Zelfs bij beelden die acht keer versneld zijn, zit het verkeer muurvast in Jette. Hoewel er een extra rijstrook voorzien is voor bussen en hulpdiensten, rijden ook ambulances en brandweerwagens zich vast in de verkeersellende.

De werken aan tramlijn 9 begonnen vorige week. "Dit is een project van stedelijke vernieuwing, niet enkel een tramijn", aldus Pascal Smet (sp.a), minister van Mobiliteit.

De tramlijn moet op termijn metrostations Simonis en Heizel met elkaar verbinden. Begin 2018 moet de eerste fase afgerond worden. Wanneer de tweede fase van start gaat, is nog niet bekend.

https://www.youtube.com/watch?v=KNfr46TlWC0


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #1137 Gepost op: 14 mei 2015, 10:46:13
Verkeersmanagement is nooit het sterkte punt geweest van onze zuiderburen


Martijn1086

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #1138 Gepost op: 14 mei 2015, 11:29:30
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1350213 date=1431593173
Verkeersmanagement is nooit het sterkte punt geweest van onze zuiderburen

Dit is zeker waar, maar daarintegen zijn ze wel weer beter in het niet wegbezuinigen van materieel, posten, eenheidsworst, nutteloze regeltjes over sirenes en blauwe verlichting ten behoeve van azijn zeikerds hun o zo belangerijke nachtrust, nutteloze manager posities creëren, etc.  :D ;)


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #1139 Gepost op: 14 mei 2015, 12:37:50
Citaat van: Martijn1086 link=msg=1350219 date=1431595770
Dit is zeker waar, maar daarintegen zijn ze wel weer beter in het niet wegbezuinigen van materieel, posten, eenheidsworst, nutteloze regeltjes over sirenes en blauwe verlichting ten behoeve van azijn zeikerds hun o zo belangerijke nachtrust, nutteloze manager posities creëren, etc.  :D ;)
En zo heeft ieder land zijn sterke punten. Bedoelde het ook niet denigrerend O0