Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 397313 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

brwzav

• Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
Reactie #590 Gepost op: 21 januari 2013, 17:07:18
Brandweer Zaventem maakt de wegen  sneeuw vrij.
[SPECIAL] BW Zaventem: Haakarmvoertuig (snow plowing)

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #591 Gepost op: 21 januari 2013, 22:33:39
Brandweer Zaventem maakt de wegen  sneeuw vrij.
[SPECIAL] BW Zaventem: Haakarmvoertuig (snow plowing)

Lekker verwarrend zo met alle blauw blauw er op.

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #592 Gepost op: 22 januari 2013, 00:13:21
Ik zie het hele nut er ook niet van in, met oranje lampen val je ook op. Maar goed, daar is volgens mij al een discussie over.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #593 Gepost op: 22 januari 2013, 00:19:51
Ik zie het hele nut er ook niet van in, met oranje lampen val je ook op. Maar goed, daar is volgens mij al een discussie over.

Ja en Nee, die oranje lampen vallen inderdaad op. Alleen in de zin van "hoe hard kan ik er langs heen?"

Ik zou hier in Nederland ook graag die Blauwe lampen er achterop zien maar dan wel samen met een F01. Teveel ongevallen nu gebeuren door het inhalen van een strooier waarbij men schrikt van of het wegdek of de sneeuwschuiver die ervoor hangt. Nu rijdt er wanneer het te gevaarlijk is vaak nog een Politieauto mee of een WIS in blok.

In veel landen is het ook via de verzekeringen zo geregeld dat wanneer iemand een voertuig inhaalt dat onder OGS rijdt en de inhaler krijgt een ongeval de verzekeringsmaatschappij de schade op de inhaler verhaald.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #594 Gepost op: 22 januari 2013, 01:06:23
Ja en Nee, die oranje lampen vallen inderdaad op. Alleen in de zin van "hoe hard kan ik er langs heen?"

Ik zou hier in Nederland ook graag die Blauwe lampen er achterop zien maar dan wel samen met een F01. Teveel ongevallen nu gebeuren door het inhalen van een strooier waarbij men schrikt van of het wegdek of de sneeuwschuiver die ervoor hangt. Nu rijdt er wanneer het te gevaarlijk is vaak nog een Politieauto mee of een WIS in blok.

In veel landen is het ook via de verzekeringen zo geregeld dat wanneer iemand een voertuig inhaalt dat onder OGS rijdt en de inhaler krijgt een ongeval de verzekeringsmaatschappij de schade op de inhaler verhaald.

Dan zou ik eerder kijken naar een andere kleur dat daarvoor kan dienen of tekst matrix ipv blauw blauw.

sylvester1986

• Gast

sylvester1986

• Gast
Reactie #596 Gepost op: 28 januari 2013, 23:18:44
Tow truck NYPD
EnjoyFirefighting

sylvester1986

• Gast

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #598 Gepost op: 1 februari 2013, 20:26:47
Daar kom ik op weg naar het werk elke dag wel langs, heb de auto ook al vaker gezien. Met name de Martinhoorns maken voor zo'n kleine auto een hoop lawaai  O0.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

brwzav

• Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
Reactie #599 Gepost op: 2 februari 2013, 10:46:58
Lekker verwarrend zo met alle blauw blauw er op.
Inderdaad.
Maar normaal gezien is dit geen taak voor de brandweer in België.
Maar de Technische dienst van de gemeente. Kon de hevige sneeuw val niet aan.
En dan sprong de brandweer maar bij met eigen materiaal.
En op de andere weggebruikers toch op "gevaar" te wijzen hadden ze hun blauwe lampen aangezet omdat het voertuig geen ambere lampen heeft.