Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 397023 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #970 Gepost op: 15 augustus 2014, 19:53:56
Jemig wat zijn die Duitsers traag zeg met uitrukken.. Alles lekker rustig aan.. Geef brand een kans..


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #971 Gepost op: 17 augustus 2014, 00:34:40
En soms vraag je je af uit welke tijd hun blauwe verlichting komt: slecht zichtbaar vaak  en niet te vaak flitsen.... Oja, en als ze een balk hebben vaak een niet te zichtbaar patroon.....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #972 Gepost op: 17 augustus 2014, 01:04:04
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1289897 date=1408228480
En soms vraag je je af uit welke tijd hun blauwe verlichting komt: slecht zichtbaar vaak  en niet te vaak flitsen....
Oja, en als ze een balk hebben vaak een niet te zichtbaar patroon.....

 98uiye Dat is een probleem dat vaker op dit forum is besproken;
het aantal frames (beeldjes) per tijdseenheid dat door de camera wordt opgenomen kan het snelle flitsen niet bijhouden waardoor er elke keer een aantal flitsen niet wordt opgenomen.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,386
Reactie #973 Gepost op: 17 augustus 2014, 10:59:51
Is volgens mij een probleem dat zich alleen voordoet bij strobe-balken/lampen; met de LED lampen gaat het goed omdat de "aan"-fase langer duurt.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #974 Gepost op: 17 augustus 2014, 11:01:55
Citaat van: Shire link=msg=1289900 date=1408230244
98uiye Dat is een probleem dat vaker op dit forum is besproken;
het aantal frames (beeldjes) per tijdseenheid dat door de camera wordt opgenomen kan het snelle flitsen niet bijhouden waardoor er elke keer een aantal flitsen niet wordt opgenomen.

Ik heb t niet alleen over de filmpjes, maar ook over in het echt. Als ik ze tegenkom hier over de grens is het vaak dat ik het hoor door het  geluid en niet door het licht vaak.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #976 Gepost op: 17 augustus 2014, 15:04:59
Algemeen gezegd is men in Duitsland niet zo snel met het wisselen van voertuigen als in NL, zeker bij (veelal vrijwillige) brandweerkorpsen buiten de grote steden. Ook speelt mee dat men nog lang aan draaiers en strobes heeft vastgehouden en vrij laat op LED-technologie is overgestapt. En in sommige deelstaten is met name bij de politie die overstap niet altijd even succesvol verlopen (zo hoor ik verhalen van balken die in de gedimde of draaiers simulerende nachtstand gaan zogauw je dim/grootlicht inschakelt :( ). Al met al kan ik in München echter niet over de zichtbaarheid klagen, op oudere brandweervoertuigen na die soms nog met draaiers onderweg zijn die niet 360° afdekken. Algemeen zou echter de zichtbaarheid lager op de voertuigen en van opzij beter kunnen.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Gast

  • Gast
Reactie #977 Gepost op: 17 augustus 2014, 15:19:56
Inderdaad zie je in Duitsland nog heel veel oudere voertuigen met (voor ons) oudere signalering erop, die voor Duitsland echter altijd prima heeft voldaan en nu ook nog voldoet aan de eisen. ECE-R65 klasse II eis, dat kennen ze daar niet. Nederlands verzinsel. Het "gebrek" aan blauw wordt overigens (in mijn opinie en oren) gecompenseerd door een hardere tweetoon, zowel in Stadt-signal als Land-signal. Die hoor je wel op tijd, zowel achter je als voor je, in plaats van hoe ik het hier in Nederland ervaar.
Tegelijkertijd vermoed ik (geheel niet onderbouwd maar uit ervaring op de weg in Duitsland) dat de gemiddelde Duitse weggebruiker meer geconcentreerd en oplettend rijdt en daardoor wellicht (wederom niet onderbouwd) sneller en alerter op noodhulp-voertuigen reageert dan hier in NL.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #978 Gepost op: 17 augustus 2014, 16:21:03
Ik geloof dat ik me bij Caprice's niet onderbouwde opinie omtrent zowel de geluidssignalen als ook de oplettendheid van chauffeurs aansluit*). Eén en ander slechts onderbouwd door vrijwel dagelijks in München woonwerk te rijden en dat al 24 jaar ;) - maar ontopic maar weer?
*) uitzonderingen daargelaten...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl