Uit de blog van AT5:
Het staat vol met "deskundig" commentaar, desondanks durfde een getuige haar verhaal te vertellen. Hier haar verslag van het gebeurde:
Ik werd vannacht rond half zes wakker van een knal en daaropvolgend luid geschreeuw. Vanuit mijn geopende raam zag ik dat bij mij in de Zandstraat vier agenten bovenop een man zaten en hoorde hen roepen dat de man moest loslaten. Ze deden er alles aan om het wapen af te pakken dat hij blijkbaar van een van hen had ontfutseld maar hij liet niet los. Ik hoorde namelijk een van de agenten vragen wie z'n wapen miste en het duurde even voordat het duidelijk werd van wie dat wapen was. De man werd hard geslagen met de wapenstok maar deze bleef zich verzetten en liet het wapen nog altijd niet los. Daarop werd hem verteld dat als hij het niet los zou laten dat zij gericht zouden schieten en nog altijd hield hij het wapen vast en verzette zich. vervolgens hoorde ik in korte tijd drie schoten, of deze allen door de politie zijn gelost of dat de dader zelf ook nog heeft geschoten kon ik niet opmaken.
Van wat ik kon zien en horen heeft de politie er veel aan gedaan om de man zich te laten overgeven en kon den zij uiteindelijk niet anders dan de man uitschakelen om hem aan te houden en daarbij hun eigen veiligheid te waarborgen.
Het lichaam van de man werd verplaatst naar de straat omdat hij tussen een muur en een motor lag en men door had dat hij gereanimeerd moest worden en men daarvoor meer ruimte nodig had. Een agent bleef hem aanroepen om hem bij kennis te houden en vervolgens paste men hartmassage toe tot de ambulance arriveerde, hetgeen enkele minuten duurde.
Het is natuurlijk ...
bron@AT5.NL