Nieuwe VC Reddingsbrigade Veluwemeer

Auteur Topic: Nieuwe VC Reddingsbrigade Veluwemeer  (gelezen 24142 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #30 Gepost op: 1 juni 2012, 22:06:11
Weet je nog Xander, dat we in de begin dagen van de RB Blaricum vaak bij Willem gingen buurten? Dat waren nog eens tijden!  8)  O0

Ik heb er ooit zelfs een week gelogeerd Henk.
Erg gezellige club! Daarom verbaasde de reaktie mij ook.
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #31 Gepost op: 17 juni 2012, 11:06:23
Ik vraag me nog af waarom de afkorting RBVM gekozen is? Meestal wordt toch gekozen voor de standplaats (ZWO, DHD, CLG) of is er een groter inzetgebied?

Groeten,
Mark


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #32 Gepost op: 17 juni 2012, 18:51:52
Ik vraag me nog af waarom de afkorting RBVM gekozen is? Meestal wordt toch gekozen voor de standplaats (ZWO, DHD, CLG) of is er een groter inzetgebied?

Groeten,
Mark

Ik neem ook aan dat ze (na eigen gebruik) hem ook uitlenen aan andere brigade's of misschien kunnen verhuren!? of bedoel je dat niet


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #33 Gepost op: 17 juni 2012, 19:56:09
De brigade plaatsnaam code (BPC) wordt toegekend door RN. Het is een lettercombinatie bestaande uit 3 letters. Of nu een gemeente wordt aangegeven (Culemborg = CLB) of een brigade (Helmond Reddingsklos = HMR, Helmond Watervrienden = HMW) overal zie je 3 letters. Behalve als het materieel van Reddingsbrigade Nederland betreft: dan worden er 2 letters gebruikt = RB.

Wie dus deze combinatie heeft bedacht? Ik denk de vereniging zelf (want zij hadden nog geen BPC). Jammer......maar we zullen het waarschijnlijk niet te weten komen, aangezien men niet op dit forum wil reageren (ook niet op gewone vragen).


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #34 Gepost op: 17 juni 2012, 20:22:05
wist niet dat dat zo werkt. Zo zie je dat we van elkaar kunnen leren O0


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #35 Gepost op: 18 juni 2012, 11:28:08
De brigade plaatsnaam code (BPC) wordt toegekend door RN. Het is een lettercombinatie bestaande uit 3 letters. Of nu een gemeente wordt aangegeven (Culemborg = CLB) of een brigade (Helmond Reddingsklos = HMR, Helmond Watervrienden = HMW) overal zie je 3 letters. Behalve als het materieel van Reddingsbrigade Nederland betreft: dan worden er 2 letters gebruikt = RB.

Wie dus deze combinatie heeft bedacht? Ik denk de vereniging zelf (want zij hadden nog geen BPC). Jammer......maar we zullen het waarschijnlijk niet te weten komen, aangezien men niet op dit forum wil reageren (ook niet op gewone vragen).

Nu word ik wel een beetje nieuwsgierig: op de site van RN staat in de lijst van BPC's Veluwemeer inderdaad niet genoemd. Maar volgens hun eigen website bestaan ze al sinds 1968 en hebben ze ook meerdere boten, een post etc. Met wat voor middelen communiceren zij dan? Want als je bij de bond toestemming vraagt voor het gebruik van de RN-kanalen, krijg je een BPC toegekend. Werken zij dan niet op de kanalen van RN? Of is iemand ze vergeten bij het toekennen van de BPC's?

 ??? 8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #36 Gepost op: 18 juni 2012, 11:45:06
Misschien mijn eigen antwoord al gevonden: de lijst van BPC's kent wel een 'Reddingsbrigade Harderwijk' met de roepletters HDW. Als je hier op zoekt op de site van RN, KvK en met Google kom je steeds weer uit op Reddingsbrigade Veluwemeer. Ze hebben dus waarschijnlijk ooit hun naam aangepast, maar de BPC is daarbij vergeten ofzo...!?

Dit is wel gokken van mijn kant, wie het goede antwoord heeft mag het zeggen!  098uo

 8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #37 Gepost op: 18 juni 2012, 12:00:11
Ik denk, Joost, dat dit op eigen initiatief is gebeurd.

Reddingsbrigade Nederland heeft bewust voor een drieletterig en 3 cijferig systeem gekozen (n.a.v. de pilot RVR in NHN) voor brigades. Wanneer de brigade een andere naam gebruikt, kan een simpel verzoek aan RN er voor zorgen dat er een BPC voor Veluwemeer komt.

Het is nu erg vreemd, omdat de huidige BPC niet in de huisstijl van RN voorkomt en dus ook in strijd is met de regels voor striping RN.


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #38 Gepost op: 19 juni 2012, 13:54:31
Wat betekend BPC dan? bijpassende plaats code? ofzoiets e050


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #39 Gepost op: 19 juni 2012, 14:07:24
Wat betekend BPC dan? bijpassende plaats code? ofzoiets e050

Het antwoord staat een paar posts terug:

De brigade plaatsnaam code (BPC) wordt toegekend door RN. Het is een lettercombinatie bestaande uit 3 letters. Of nu een gemeente wordt aangegeven (Culemborg = CLB) of een brigade (Helmond Reddingsklos = HMR, Helmond Watervrienden = HMW) overal zie je 3 letters. Behalve als het materieel van Reddingsbrigade Nederland betreft: dan worden er 2 letters gebruikt = RB.

Wie dus deze combinatie heeft bedacht? Ik denk de vereniging zelf (want zij hadden nog geen BPC). Jammer......maar we zullen het waarschijnlijk niet te weten komen, aangezien men niet op dit forum wil reageren (ook niet op gewone vragen).