Nieuwe VC Reddingsbrigade Veluwemeer

Auteur Topic: Nieuwe VC Reddingsbrigade Veluwemeer  (gelezen 24182 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #70 Gepost op: 26 juni 2012, 21:47:08
@Hageneesch.  Inzet ivm meerdere omgeslagen zeilboten op het Veluwemeer en 7 personen te water.  De VC van de reddingsabrigade Veluwemeer is ingezet op verzoek  en heeft gedient als Copi ruimte ivm grip 1 situatie.  Incident was vlak bij reddingsbrigadepost.

Door snelle inzet en samenwerking van meerdere diciplines heeft dit geleid tot snelle redding van alle personen.
O0


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #71 Gepost op: 27 juni 2012, 00:06:38
Ja heb ik wel, maar je hoort de schepen niet. De antenne staat noordwest en niet oost. Ik ga het wel plaatsen, want je hoort leuk als voorbeeld dat de Evert Floor aan het slepen is en de sleep op aanraden verzoek van de kustwacht ergens "veilig" (je moet je wel indekken natuurlijk) voor anker moet leggen. Als ze geluk hadden, lagen ze eerste rang. Ik kwam er voorbij op weg naar Defqon1 om af te breken en vond het jammer dat ik geen tijd had om te blijven kijken en nog wat foto's te maken. Zag er wel spectaculair uit, Hé, ik zie de bovenkant van een zeilboot. Hé, nog een... en nog een!   :o
De bovenkant van een zeilboot? Als je die ziet is er niets aan de hand  ;D


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #72 Gepost op: 27 juni 2012, 00:28:21
Tja, maar als bijna het enige wat je gebruikt c2000 is, kun je net zo goed in een transporter gaan zitten.

Dat is ook meteen de reden dat de brandweeer alle VC's afstoot. Ze zijn overbodig geworden.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #73 Gepost op: 27 juni 2012, 00:40:13
De bovenkant van een zeilboot? Als je die ziet is er niets aan de hand  ;D

Haha, waar zat ik met mijn gedachten. Scherrup gezien. Ondersteboven bedoelde ik natuurlijk. Maar het kwaad is al geschiet, dit praat ik niet meer recht!  :D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #74 Gepost op: 27 juni 2012, 00:42:23
Dat is ook meteen de reden dat de brandweeer alle VC's afstoot. Ze zijn overbodig geworden.  :)

Vind ik niet, zeker niet voor water incidenten. Het zou een uitkomst zijn geweest als er wat vaker rechtstreeks contact met het KWC geweest was over de marifoon.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #75 Gepost op: 27 juni 2012, 10:37:36
Vind ik niet, zeker niet voor water incidenten. Het zou een uitkomst zijn geweest als er wat vaker rechtstreeks contact met het KWC geweest was over de marifoon.

En in hoeveel/welke VC's zit een marifoon dan?

Bij een VC-RedNed ga ik daar van uit. In een VC-Brandweer zou ik het niet weten. In de VC-GHOR heb ik hem in ieder geval niet gezien (VC-NRK ook niet trouwens).

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #76 Gepost op: 27 juni 2012, 11:10:21
En in hoeveel/welke VC's zit een marifoon dan?

Bij een VC-RedNed ga ik daar van uit. In een VC-Brandweer zou ik het niet weten. In de VC-GHOR heb ik hem in ieder geval niet gezien (VC-NRK ook niet trouwens).

RemcoV

Daar zijn indertijd vragen over gesteld aan de minister, door Bochhove. Die minister beweerde dat in alle VC's gewoon nog een marifoon zat. Wat dus niet waar is, ze slopen 'm er overal uit. Dat maakt een reddingsbrigade VC mét marifoon (want die zit er in) waardevol.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #77 Gepost op: 27 juni 2012, 11:23:44
In Gelderland Zuid is er geen VC meer. De Culemborgse reddingsbrigade heeft marifoons, evenals de blusboten uit Nijmegen en Tiel. Deze eenheden communiceren zonder tussenkomst van een VC of GMK met scheepvaart, KLPD en RWS.


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #78 Gepost op: 27 juni 2012, 11:54:24
dit was toch een Grip-1 is er een SAR liaison Kustwacht ter plaatse geweest in deze VC en heeft de reddingsbrigade Veluwe ook een SAR liaison in hun gelederen?
hulpdiensten-spotter


roekeloos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #79 Gepost op: 27 juni 2012, 13:47:37
Daar zijn indertijd vragen over gesteld aan de minister, door Bochhove. Die minister beweerde dat in alle VC's gewoon nog een marifoon zat. Wat dus niet waar is, ze slopen 'm er overal uit. Dat maakt een reddingsbrigade VC mét marifoon (want die zit er in) waardevol.

KWC heeft C2000 en kan zonodig gewoon gekoppeld worden met een incidentsgespreksgroep of een gespreksgroep voor de leden van het COPI, dan is de VC weer onnodig.