Nieuwe VC Reddingsbrigade Veluwemeer

Auteur Topic: Nieuwe VC Reddingsbrigade Veluwemeer  (gelezen 24211 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Gepost op: 21 mei 2012, 19:50:34



Vandaag is de nieuwe communicatiewagen van rb veluwemeer gepresenteerd.

Mooi voertuig voor de reddingsbrigade. Voor jullie een vraag, namelijk of deze auto nu echt wel nodig was?

Laat even weten wat jullie er van vinden.




joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2012, 21:15:20
Die vraag kunnen de beslissers van RB Veluwemeer alleen zelf beantwoorden, wat mij betreft?
Zij maken een keuze, die ze ook kunnen onderbouwen, mag ik toch hopen?  0098  O0   098uo
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2012, 21:26:13
Als iemand er nog eentje 'over' heeft, dan mag er ook wel eentje naar Zwolle. Voor in de winter zeker makkelijk (en bij alle andere evenementen waar we in ons tentje zitten).

Groeten,
Mark


Bron: Facebook / RB Zwolle


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2012, 22:56:19
Super handig zo'n auto... niet alleen als VC maar ook even om tijdens een bewakingsdienst even binnen een bakkie te kunnen drinken o.i.d met slecht weer. (De wagens van RN zijn standaard voorzien van een senseo O0)

Alleen staat dat ding nu niet 95% procent van z'n tijd ergens in een kazerne/loods? Misschien verstandiger om zoiets regionaal op te pakken...

(Hadden ze daar in Biddinghuizen geen enorm financieël tekort? Staat me iets van bij...)


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2012, 10:40:11
Hardstikke gaaf ding, altijd nuttig maar idd de grote vraag hoe vaak gebruik je zo iets! Als je zo iets binnen de regio deelt denk ik dat je hem veel kan gebruiken! Is het voor 1 reddingsbrigade heb ik mijn twijfels over het nut tegenover de kosten!

Grtz

Mark
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2012, 11:40:37
Als iemand er nog eentje 'over' heeft, dan mag er ook wel eentje naar Zwolle. Voor in de winter zeker makkelijk (en bij alle andere evenementen waar we in ons tentje zitten).

Kwestie van contact openemen met de eigen regionale brandweer of de LFR, deze VC's worden steeds meer afgestoten en dus voor derden beschikbaar. Naast RB NL heeft ook de stichting DARES exemplaren ontvangen. De prijs is afhankelijk van de goede contacten.

Overigens zijn de wagens van RB NL volgens mij ook voor lokale brigades beschikbaar voor gebruik bij eigen evenementen, oefeningen e.d. En als deze vraag groot is, oftewel er zijn meer regio's waar  behoefte bestaat, is een centrale aanschaf/ombouw van meerdere voertuigen via RB NL een optie?


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2012, 13:23:14
Als iemand er nog eentje 'over' heeft, dan mag er ook wel eentje naar Zwolle. Voor in de winter zeker makkelijk (en bij alle andere evenementen waar we in ons tentje zitten).

Ik weet niet wat je budget is maar er staat er eentje op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/557020726
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2012, 14:08:35
Voormalige VC 591 van Kennemerland  ;)
aan het strand is iedereen directeur


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2012, 14:24:06
Die vraag kunnen de beslissers van RB Veluwemeer alleen zelf beantwoorden, wat mij betreft?
Zij maken een keuze, die ze ook kunnen onderbouwen, mag ik toch hopen?  0098  O0   098uo

Ten eerste vind ik dit weer een mooi stuk matriaal. Maar ik denk dat de auto vaak binnenstaat. En dus alleen maar geld kost.
 O0


RB17

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2012, 15:47:08
Beste forum gebruikers.

Wij als Reddingsbrigade Veluwemeer verbazen ons er over hoe men op dit forum praat/schrijft over zaken waar ze niets van weten.
voor de duidelijkheid: wij beschikken over een VC en zijn daar heel blij mee. of hij nu wel of niet veel binnen of buiten staat doet niet terzake. Joost praat over kosten en financieele nood, ja geld is er nog steeds erg nodig. Maar waarom gaat hij er vanuit dat wij deze VC betaald hebben??? Zou het kunnen zijn dat de kosten door een ander gedragen worden??? veel vragen waar wij jullie geen antwoord op geven. willen jullie er naar raden/gissen prima doe je best. maar niet jaloers worden.

wel bedanken wij alle reacties van die mensen die ook het nut er van in zien.
Misschien gaan we hem wel regionaal inzetten. maar daar informeren wij de brigades dan wel direct over.

en de volgende opmerking voor lifc: het is natuurlijk altijd leuk om op een forum een reactie uit te lokken. maar wat is het nut daarvan??
als je meer had willen weten over het hoe en wat met deze VC, was het een kleine moeite geweest eerst de vraag bij ons neer te leggen.
ik hoop dat je zonder veel woorden begrijpt wat we bedoelen, zo niet jammer.

Voor alle brigades een goed en veilig jaar.

Reddingsbrigade veluwemeer.