Gezien de brandmelding van de 29e verdieping afkomstig is, en daadwerkelijk brand betreft zou ik opschalen naar een Grip 2.
Ivm de grootschalige evacuatie van de enkele honderden mensen uit het gebouw, zowel het hoofdgebouw als de aanbouw moet worden leeggehaald en de vermissing van sowieso 2 werklieden.
Wat komt er TP,
• Meerdere TS’en, Redvoertuigen, Hv, Ovd-b, CAFS, Dompelpomp unit, VC, Ademlucht unit enz enz
• Meerdere Ambulances, MMT, Ambu team, Sigma team en Ovd-g
• Meerdere Politie eenheden en een Ovd-p
Ik zou de Cafs (Compressed Air Foam System) laten komen, dit is een zéér goede blusmethode/blusstof voor branden in hoge gebouwen.
De dompelpomp unit zou ik laten komen om evt aan te kunnen sluiten op de externe voeding voor de sprinklers mochten de 2 pompen van het gebouw zelf het niet aankunnen of defect zijn omdat ze het nu nog niet doen.
Communicatie,
Er moet ook een paar verdiepingen onder de verdieping waar het brand een “bruggenhoofd” worden gecreëerd.
De evt communicatie zou kunnen verlopen dmv een communicatie rooster,
100 ovd Algemeen
101 Coördinator beneden bij receptie waar de bediening en de BMI zit van het gehele gebouw
102 Coördinator Boven bij Bruggenhoofd.
Dit moet volgens mij wel een goede manier zijn om rustig en overzichtelijk te communiceren en opdrachten te geven.