April 2005 brand in wolkenkrabber

Auteur Topic: April 2005 brand in wolkenkrabber  (gelezen 40312 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #90 Gepost op: 11 april 2005, 23:22:41
vroeger hingen er onder die KLPD heli's een soort van bluskanonnen maar dat was geloof ik alleen een proef

Ja die bedoel ik!!!  :)

Als ze nog te gebruiken zijn kunnen we ze natuurlijk inzetten..
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

firemanr

• Gast
Reactie #91 Gepost op: 11 april 2005, 23:24:46
Ja die bedoel ik!!!  :)

Als ze nog te gebruiken zijn kunnen we ze natuurlijk inzetten..

Ik geloof niet dat dat een suc6 was, Robert. Is deze brand niet groot genoeg, wil je nog een gecrashete helicopter?

;D ;D

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #92 Gepost op: 11 april 2005, 23:26:59
Een vraagje aan Palmpie of Peter 71, is er in de buurt van het object een grote hoeveelheid water aanwezig (vijver, watergangen of dergelijke), vanwaar we met grootwatertransport kunnen afleggen??

Hoor het graag van je dan weten we ook of de slangenbak 3km mee moet komen :D :D
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Firefighter Robert

• Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #93 Gepost op: 11 april 2005, 23:28:52
Ik geloof niet dat dat een suc6 was, Robert. Is deze brand niet groot genoeg, wil je nog een gecrashete helicopter?

;D ;D

Nee nee Ronald, daar zitten we nu ook weer niet op te wachten  8)

maar als het er nog was dan kan je het ook net zo goed inzetten  ;D ;D

Paul SEH

• Gast
Reactie #94 Gepost op: 12 april 2005, 10:20:43
Ok dan krijgt het SO ook nog een tube erbij. Infusen had hij al en er werd ook al gekoeld met burnshield. Dus nu A1 transport naar het ziekenhuis.

Als het nodig is dan wil ik wel ambulance personeel inzetten op de logistieke verdieping. Maar als het niet nodig dan liever niet.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #95 Gepost op: 14 april 2005, 19:45:09
update 3
We zijn lekker op weg,de hulpverlening komt goed op gang.
de brandweer heeft opgeschaald tot zeer grote brand,en probeert verdere uitbreiding te voorkomen.De medische hulpverlening hebben de handen vol aan de slachtoffers.
De politie heeft het omliggende terrein rond het gebouw ontruimt,al probeert een filmploeg van een landelijk commericeel station door de afzetting heen te breken.

wel doet er een ander probleem voor,1 van de ploegen van de brandweer is niet bereikbaar meer.Er wordt naarstig geprobeert contact te zoeken met ze,het enige wat er bekend is dat ze op de brandverdieping zijn.

verder

9.   De brand wordt nu de hitte en rook weg kan door de open ramen‘bestrijdbaar’. Er blijkt wel een doorslag te zijn naar een woning op de 30e verdieping maar daar is de sprinklerinstallatie in werking getreden. Ook de sprinklers in de buurt van de ramen worden geactiveerd.
10.   Bij controle van de sprinklerpomp en waterbasin van sprinkler/blusleiding blijkt dat het waterreservoir maar half vol is, ongeveer 100 m3 ipv 226 m3. Blijkbaar is het reservoir na de laatste controle nooit geheel gevuld.
De sprinkler gebruikt 1,4 m3 per minuut.
11.   De mensen die naar beneden komen vertellen dat er diverse mensen zijn die onderweg ingestort zijn /zeer langzaam lopen van de inspanning en stress. Ook lopen diverse mensen zwaar te kuchen omdat ze rook hebben in geademd.
De mensen bellen ook in paniek via de noodtelefoon op bovenliggende verdiepingen naar de beveiliging dat ze niet meer verder kunnen en dat ze gered moeten worden. Deze communicatie legt een steeds grotere beslag op de communicatielijnen. Er zijn mensen die opbellen in een onbegrijpelijke taal en zwaar in paniek zijn.
De beveiliging krijgt ook een melding dat er op de 41e verdieping de opa van de bruidegom een hartaanval heeft gehad en dat men bezig is met reanimeren. De gehele familie is in paniek en blokkeert waarschijnlijk één trappenhuis

Even geen vragen,ik en palmpie wachten even af op de verdere ontwikkelingen

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 14 april 2005, 20:04:00
Tsja, daar wordt je niet vrolijk van.
Brandweer zal zoveel mogelijk mensen in moeten zetten voor de ontruiming.

Afweging is of er toch een ambupleeg naar de 41e verdieping kan voor die reanimatie. Als dat niet het geval is heeft de brandweer de ondankbare taak dit slachtoffer zsm te transporteren en te reanimeren (voor zover dat lukt).

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #97 Gepost op: 14 april 2005, 20:48:52
Tsja, daar wordt je niet vrolijk van.
Brandweer zal zoveel mogelijk mensen in moeten zetten voor de ontruiming.

Afweging is of er toch een ambupleeg naar de 41e verdieping kan voor die reanimatie. Als dat niet het geval is heeft de brandweer de ondankbare taak dit slachtoffer zsm te transporteren en te reanimeren (voor zover dat lukt).

Ik ben geen voorstander van een reanimatie boven die brandende rokende toestanden. Wat hebben we eraan ons boven de brand te begeven? Laat maar naar beneden komen...
De brandweer toch zoveel mogelijk mensen naar buiten laten helpen die daartoe zelf niet meer in staat zijn. Wij schalen intussen op. Ik wil nu toch meer ambulances tp en definitief dat 2de Sigmateam (ja Christian: GNK, ik weet het) erbij halen.
Gemeente zal inmiddels opvang en verzorging in gang hebben gebracht.
Ik wil zuurstof en waaknaald voor de kuchende mensen.

Paul SEH

• Gast
Reactie #98 Gepost op: 14 april 2005, 21:50:10
Ik ga met Jorrin akkoord. We zetten geen ambulance personeel in, in het gebouw. Patienten worden door de brandweer gered. Beneden nemen wij dan de zak over. Dit alles met het oog op eigen veiligheid.

Ambulance en Sigma worden verder opgeschaald. Ziekenhuizen krijgen het advies van de CPA om hun externe rampenplannen in werking te stellen, om de groten aantallen slachtoffers op te kunnen vangen.

Vanuit de omliggende regio's wordt nu ook opgeschaald op CPA gebied. Ambulances zijn dus al onderweg.

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #99 Gepost op: 14 april 2005, 22:32:05
Ik zie dat jullie het onder controlle hebben dus bemoei ik me er verder niet mee.
Ben het helemaal met Paul en Jorrin eens trouwens.
Ben alleen even kwijt waar we ingezet zijn ,zijn we (GNK) eigenlijk wel ver genoeg van het gebouw verwijdert?

Ik begeef me nu weer tussen de slachtoffers en ga doen wat me gezegd wordt ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN