April 2005 brand in wolkenkrabber

Auteur Topic: April 2005 brand in wolkenkrabber  (gelezen 40281 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #100 Gepost op: 14 april 2005, 22:35:27
ik stel voor een tweede mmt team, een voor behandeling in de sigma tenten en één ter triage en acute behandeling.

Reanimatiepatient moet asap naar beneden komen, zo niet is dat denk ik een verloren zaak, helaas.....

kan me verder prima vinden in de meningen van jorrin en Paul SEH, opschaling is van belang, haakarmbak met zuurstof en burnshields en misschien is het een idee voor de CPA om na te gaan hoeveel brandwondencentrum plekken er zijn en de beademingscapaciteit in de regio, gezien het feit dat er ws. diverse slo's zijn met een inhalatietrauma icm brandwonden.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #101 Gepost op: 15 april 2005, 00:20:57
update 3
De politie heeft het omliggende terrein rond het gebouw ontruimt,al probeert een filmploeg van een landelijk commericeel station door de afzetting heen te breken.

Extra postje naar de filmploeg, en als ze niet voldoen aan de vordering mogen ze vanuit een politiebusje onderweg naar een bureau filmen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #102 Gepost op: 15 april 2005, 19:33:01
Er moet zo snel mogelijk een manier komen om het waterreservoir te blijven bijvullen!!

Er moet voldoende tijd zijn om de slachtoffers uit het gebouw te halen en een aanvalsplan uit te voeren.

Ik weet dat het niet een alledaagse afweging is, maar we moeten echt prioriteiten gaan stellen  :-\

We kunnen wel een medisch team naar boven sturen om te gaan helpen de opa van de bruidegom te reanimeren, maar daar brengen we ten eerste de extra levens van de hulpverleners mee in gevaar en het wordt dan nog drukker en nog chaotischer dan dat het al was op de trappen en dat moeten we niet hebben als we deze mensen nog willen redden :-\ :-\

Misschien kunnen ze hem nog tot aan het bruggenhoofd krijgen??
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

WimvdZ

• Gast
Reactie #103 Gepost op: 15 april 2005, 20:20:38
wel doet er een ander probleem voor,1 van de ploegen van de brandweer is niet bereikbaar meer.Er wordt naarstig geprobeert contact te zoeken met ze,het enige wat er bekend is dat ze op de brandverdieping zijn.

Vergeten we onze collega's niet!!! zo snel mogelijk een team zoeken naar de collega's en de verbinding proberen te herstellen. Hoelang zijn deze al binnen volgens de plotter?

Waterbassin ondertussen laten vullen met een dompelpomp unit, als de sprinkler ermee uitscheidt is de brand niet meer te houden.

Welke info is er gekomen uit de warmtebeeldcamera?

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #104 Gepost op: 15 april 2005, 22:27:49
wel doet er een ander probleem voor,1 van de ploegen van de brandweer is niet bereikbaar meer.Er wordt naarstig geprobeert contact te zoeken met ze,het enige wat er bekend is dat ze op de brandverdieping zijn.

Op dit moment zijn er 3 zéér kritieke punten;
1. De vermissing van een groep collega's
2. het dreigend tekort aan bluswater voor sprinklers
3. het leeghalen van het gebouw boven de brand.

1. Een ploeg vanuit het bruggenhoofd naar de verdieping sturen om te gaan zoeken naar hun collega's.

2. dmv grootwater transport zorgen voor voldoende water in wateropslagplaats voor de sprinklers ( bij minder dan 10 min watervoorraad gelijk alle hulpverleners terugtrekken ivm eigen veiligheid).
Stoppen de sprinklers ermee dan is de brand niet meer te houden  :-\

3. gebouw zsm leeghalen, ik zou toch nog een keer een beroep willen doen op een heli voor de mensen van het dak weg te halen.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 16 april 2005, 10:54:44
Ik denk dat we opa laten voor wat hij is/was, de leens van vele anderen staan op het spel en dat gaat voor vind ik. 't Is wel hard, maar dit is dan ook geen normale situatie.
Verder inderdaad tweede MMT alarmeren en ik zou een twede GNK-C ter plaatse willen hebben.

Christian

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #106 Gepost op: 16 april 2005, 12:35:54
Ik denk dat we opa laten voor wat hij is/was, de leens van vele anderen staan op het spel en dat gaat voor vind ik. 't Is wel hard, maar dit is dan ook geen normale situatie.
Verder inderdaad tweede MMT alarmeren en ik zou een twede GNK-C ter plaatse willen hebben.

Christian

Christian, vooralsnog betreft het een redelijke verhouding tussen slachtoffers en hulpverleners (er staan er inmiddels nogal wat buiten), dus waarom zou de beste man geen kans mogen krijgen. Ik weet ook wel dat de overleningskans gering is, maar er staat wel familie omheen!

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #107 Gepost op: 16 april 2005, 13:59:54
update 4

het groot watertransport is inzet gereed,en daarmee zal zowel het water basin als de voertuigen worden gevoedt.
Opa,wordt uit het gevaarsgebied gebracht door hem een 2 verdiepingen onder de brand te brengen.Waar alsnog een reanimatiepoging zal worden ondernomen.

het 2e MMT is onderweg,en willen al graag weten wat hun inzet zal gaan worden.
Ook is er inmiddels opgeschaald aan de medische kant,er is een 2e SIGMAteam terplaatse.

dan is er nog steeds een groot probleem,we missen nog steeds een aanvalsploeg van de brandweer.

Het onderzoek met de warmtebeeldcamera wijst uit dat de brand er goed inzit :-\ Er zijn hoge temperaturen,wat mogelijk kan betekenen dat de constructie van het gebouw aangetast zou kunnen worden.

De filmploeg was echt eigenwijs,en zitten inmiddels op het bureau

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #108 Gepost op: 16 april 2005, 15:09:34
De opa verdient inderdaad een kans, aangezien de familie vrij snel is gestart met BLS, maakt hij wat dat betreft een redelijke kans, tevens ben ik het Jorrin eens dat we niet zomaar, op afstand, kunnen zeggen dat we stoppen.
Mijn voorkeur zou zijn om de opa naar buiten te laten brengen en daar een geavanceerde reanimatie op te starten.  Wat betreft het tweede MMT team, ik zou een team inzetten in de gewondennesten/sigmatent, het tweede team zou ik willen inzetten op het rampterrein waar de slachtoffers getrieerd worden, mede gezien de afstand tussen pi en gewondennest.  Zeer waarschijnlijk moeten er veel mensen geintubeerd worden ivm inhalatietrauma en dienen mensen uitgebreid behandeld te worden ivm brandwonden waarbij we moeten waken voor onderkoeling.

tot zover
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Firefighter Robert

• Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #109 Gepost op: 16 april 2005, 16:21:54
Naar onze vermiste collega's wordt nog steeds druk gezocht!! We zetten alles op alles om ze terug te vinden.

"Het onderzoek met de warmtebeeldcamera wijst uit dat de brand er goed inzit  Er zijn hoge temperaturen, wat mogelijk kan betekenen dat de constructie van het gebouw aangetast zou kunnen worden".

Ik zou zeggen "gelijk een preventie deskundige tp laten komen om te bepalen hoelang er nog evt. veilig gewerkt kan worden! Zodra er aanwijzingen zijn dat het bouwwerk instabiel wordt en een gevaar is voor instorten gelijk iedereen uit het gebouw halen".

We zitten niet te wachten op de zelfde verschrikkelijke gebeurtenissen net als op 11 september in New York USA.

Wel halen we nu alle geneeskundige hulpverleners eruit en andere mensen behalve de brandweer.