P2000 Ambulancedienst Zuid-Holland Zuid

Auteur Topic: P2000 Ambulancedienst Zuid-Holland Zuid  (gelezen 17496 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

G.Mans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
Reactie #20 Gepost op: 25 mei 2012, 21:45:52
Ben ook niet boos of zo, maar ik vroeg me af waar dat "uit nood geboren" vandaan komt... :)


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #21 Gepost op: 26 mei 2012, 21:48:50
Hoe zit dat dan met de traumaheli?? Als die bijvoorbeeld naar Dordrecht moet, komt er dan wel een straatnaam?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #22 Gepost op: 26 mei 2012, 21:50:58
LL is 1 van de eenheden waar sowieso altijd contact mee zal zijn, hoeft dus niet op P2000 te komen.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #23 Gepost op: 26 mei 2012, 21:56:49
Als je nou gewoon eens op de monitor kijkt weet je het antwoord. Deze is wel 's Gravendeel, maar dat is ook ZHZ.
112meldingen
12:24:41 25-05-12A1 AMBU LFL02 HAVENWEG 2 S-GRAVENDEEL GDEE BON 42271

   :   1420059 : Traumaheli Lifeliner 2 / MMT 90.1 Rotterdam
112meldingen
12:24:40 25-05-12A1 AMBU LFL02 HAVENWEG 2 S-GRAVENDEEL GDEE BON 42271

   :   1420059 : Traumaheli Lifeliner 2 / MMT 90.1 Rotterdam


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #24 Gepost op: 26 mei 2012, 22:39:51
Hoe zit dat dan met de traumaheli?? Als die bijvoorbeeld naar Dordrecht moet, komt er dan wel een straatnaam?

Dat hangt uiteraard af van de alarmerende meldkamer.


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #25 Gepost op: 30 mei 2012, 10:16:16
Ik ben er waarschijnlijk achter wie hier voor verantwoordelijk is. Blijkbaar een verpleegkundige op de ambulance die de spotters zo zat was. :-X
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #26 Gepost op: 30 mei 2012, 10:44:51
Ik ben er waarschijnlijk achter wie hier voor verantwoordelijk is. Blijkbaar een verpleegkundige op de ambulance die de spotters zo zat was. :-X
Verantwoordelijk is een groot woord: als een of enkele ambulancebroeders klaagt/klagen over de aanwezigheid van zgn. 'spotters', en het klagen structureel wordt kunnen er maatregelen genomen worden als deze. Zegt meer over de spotters dan de broeders overigens. De broeders komen wel op lokatie, en de spotters (1 van de...) heeft het dusdanig verknald dat de rest er ook last van heeft  O0


jvanwingerden

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #27 Gepost op: 1 juni 2012, 22:52:23
Via een journalist werd ik gewezen op dit topic waarin wordt verwezen naar een tweet die ik heb gestuurd aangaande de P2000 alarmering van de ambulancedienst in de regio ZHZ. Mijn streven is om binnenkort op de site van de RAV ZHZ (www.adzhz.nl) een nieuwsitem te plaatsen aangaande dit onderwerp. Maar eerst zal ik hier even kort reageren om misverstanden te voorkomen.

De aanpassing komt niet door een klacht van een ambulancebemanning aangaande een specifieke fotograaf/spotter. Toegegeven; bij de meeste meldingen valt er voor een fotograaf weinig te zien, en onze klanten zijn ook niet altijd even blij met een aantal fotografen in de straat. Overigens houden veruit de meeste fotografen een gepaste afstand.

Nee, de aanpassing komt voort uit het feit dat de mobiele data terminals in de ambulances alle relevante informatie ontvangen en real-time synchroniseren. Ook de adresinformatie en navigatie wordt zo naar de ambulance gestuurd. De adresinformatie in P2000 is dus wezenlijk overbodig. En aangezien het in veruit de meeste gevallen monodisciplinaire meldingen binnenshuis betreft kunnen we hier een grote slag maken in de verbetering van de privacy van onze patiënten. (We krijgen met enige regelmaat klachten/vragen over de adresinformatie die mensen van zichzelf op internet terugvinden op P2000 sites)

Vroeger werd er in onze regio geen gebruik gemaakt van P2000, maar alleen van C2000 en telefonie t.b.v. de alarmeringen. Dit is echter alsnog ingevoerd toen de regio ZHZ in 2010 gedurende enkele weken vanuit Rijnmond werd aangestuurd. Derhalve het 'uit nood geboren'. Het was niet opportuun om vanuit de meldkamer Rijnmond met verschillende alarmeringsmethodieken te gaan werken. Omdat de alarmering op zich goed beviel hebben we deze daarna in stand gehouden.
Nu is echter de technische vooruitgang dermate dat dit niet langer noodzakelijk is.
Het MMT wordt overigens gealarmeerd vanuit de regio waar deze is gevestigd. Zo wordt de Lifeliner 2 altijd vanuit Rijnmond gealarmeerd. En dat gaat altijd via P2000.

Het valt te begrijpen dat jullie hier minder blij mee zijn; maar in het geval van noemenswaardige incidenten zal het P2000 persalarm van de politie ook uitgaan.


Hopelijk is dit stukje informatie verhelderend voor jullie.

Met vriendelijke groet,
Jacco van Wingerden
teammanager GMC/MKA Zuid-Holland Zuid
verpleegkundige RAV Zuid-Holland Zuid


Jarco_B

  • jeudbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #28 Gepost op: 1 juni 2012, 22:58:44
Duidelijke uitleg bedankt  O0
Verpleegkundige I.O. Aspirant jeugdbrandweer zwijndrechtsewaard Evenement verkeersregelaar EHVer/AED-bediener


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #29 Gepost op: 1 juni 2012, 23:06:45
Duidelijk Jacco, bedankt voor je uitleg, wat betekent dit voor de brandweer? Hebben die "klanten" ook recht op afscherming, of blijven die adressen wel zo over het net heen vliegen ?   ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid