P2000 Ambulancedienst Zuid-Holland Zuid

Auteur Topic: P2000 Ambulancedienst Zuid-Holland Zuid  (gelezen 17845 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #30 Gepost op: 2 juni 2012, 11:00:14
Tot nu toe zijn ze er wel. Hoop wel dat dat blijft.


G.Mans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
Reactie #31 Gepost op: 7 juni 2012, 21:13:47
Voor de brandweer blijft het ook wel denk ik. Het is als vrijwilliger erg fijn te weten waarvoor je opkomt. Bij een woningbrand wordt er toch iets meer gas gegeven, als bij een koe in de sloot. Het is een soort voorbereiding, je weet wat je kunt verwachten.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #32 Gepost op: 7 juni 2012, 22:58:52
Het is als vrijwilliger erg fijn te weten waarvoor je opkomt. Bij een woningbrand wordt er toch iets meer gas gegeven, als bij een koe in de sloot.

Je bent bekend met het verschil tussen Prio 1 en Prio 2 ?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #33 Gepost op: 7 juni 2012, 23:24:49
Voor de brandweer blijft het ook wel denk ik. Het is als vrijwilliger erg fijn te weten waarvoor je opkomt. Bij een woningbrand wordt er toch iets meer gas gegeven, als bij een koe in de sloot. Het is een soort voorbereiding, je weet wat je kunt verwachten.
Als je doelt op de meldingen bij AD ZHZ; de urgentie (de snelheid en tijd tussen de koffie en de gele bus, daar is meer informatie) staat toch in de pieper? De meldingen blijven, de urgentie blijft, het ritnummer en het ambulancenummer blijven, alleen het adres verdwijnt (is verdwenen) uit de P2000 tekst, maar deze is - met andere informatie - gewoon nog beschikbaar in het MDT of over de portofoon, welke niet uit te lezen/af te luisteren is  O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #34 Gepost op: 7 juni 2012, 23:29:24
Exact!


jvanwingerden

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #35 Gepost op: 9 juni 2012, 21:48:00
Voorlopig zullen alleen de meldingen van de ambulancedienst op deze nieuwe manier worden gealarmeerd. Dit komt voor vanuit de WPG en de regels omtrent patiëntprivacy. Overigens is het niet ondenkbaar dat de regionale brandweer Zuid-Holland Zuid op een zeker moment soortgelijke afwegingen zal maken, maar dat is niet direct aan mij. In elk geval heb ik nog geen signalen ontvangen dat er zoiets wordt overwogen. Technisch is het wel haalbaar in elk geval.

En v.w.b. de spotters (de term kende ik nog niet):
Er zijn geen specifieke gevallen van overlast/problemen bij mij bekend. Voor zover ik dat kan beoordelen gedragen de meeste spotters zich netjes. Dit was dan ook geen primaire overweging in het besluit tot aanpassen van de alarmering.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #36 Gepost op: 9 juni 2012, 22:09:12
Voorlopig zullen alleen de meldingen van de ambulancedienst op deze nieuwe manier worden gealarmeerd. Dit komt voor vanuit de WPG en de regels omtrent patiëntprivacy. Overigens is het niet ondenkbaar dat de regionale brandweer Zuid-Holland Zuid op een zeker moment soortgelijke afwegingen zal maken, maar dat is niet direct aan mij. In elk geval heb ik nog geen signalen ontvangen dat er zoiets wordt overwogen. Technisch is het wel haalbaar in elk geval.

En v.w.b. de spotters (de term kende ik nog niet):
Er zijn geen specifieke gevallen van overlast/problemen bij mij bekend. Voor zover ik dat kan beoordelen gedragen de meeste spotters zich netjes. Dit was dan ook geen primaire overweging in het besluit tot aanpassen van de alarmering.
Dank voor je uitgebreide uitleg! Top O0


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #37 Gepost op: 17 augustus 2012, 15:17:56
Vanaf 14:30 vanmiddag (17 Augustus) zijn de adressen in de meldingen van Zuid-Holland Zuid ineens wél weer zichtbaar. Geen idee of dit tijdelijk is of definitief. Iemand een idee? :|


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #38 Gepost op: 17 augustus 2012, 16:12:48
Inmiddels antwoord op mijn eigen vraag, deze reactie dan ook ter info;

Het zou komen door een technisch mankement op de meldkamer, waardoor het tijdelijk noodzakelijk is om de adressen weer te vermelden. Het zou ongeveer 1 maand gaan duren, daarna gaan de adressen er weer uit.  ;)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #39 Gepost op: 18 augustus 2012, 00:35:35
Inmiddels antwoord op mijn eigen vraag, deze reactie dan ook ter info;

Het zou komen door een technisch mankement op de meldkamer, waardoor het tijdelijk noodzakelijk is om de adressen weer te vermelden. Het zou ongeveer 1 maand gaan duren, daarna gaan de adressen er weer uit.  ;)

Ik zag vandaag inderdaad weer een melding in Leerdam-West voorbij komen.
Van wie heb je btw die info over dat mankement?