P2000 Ambulancedienst Zuid-Holland Zuid

Auteur Topic: P2000 Ambulancedienst Zuid-Holland Zuid  (gelezen 17846 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #40 Gepost op: 19 augustus 2012, 14:06:54
Het komt niet door een mankement maar door een "idioot" uit Gorinchem, hij maakte de ambulance ritten onveilig, door als een gek met zijn auto achter de ambulances aan te rijden om foto's te maken. Hierdoor is er besloten om de adressen weer terug te zetten, en ook het succes met reanimaties is een groot voordeel. Een fotograaf uit Zwijndrecht heeft al 2x succesvol gereanimeerd en 1x helaas niet, omdat hij er eerder was dan de ambulance.

En zhz gaat over op de mka in Rotterdam, dit moet december/januari gebeuren, en dan blijven de adressen sowieso zichtbaar. Dit omdat het systeem van de VR-RR gevolgd wordt.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #41 Gepost op: 19 augustus 2012, 15:13:20
Het komt niet door een mankement maar door een "idioot" uit Gorinchem, hij maakte de ambulance ritten onveilig, door als een gek met zijn auto achter de ambulances aan te rijden om foto's te maken. Hierdoor is er besloten om de adressen weer terug te zetten, en ook het succes met reanimaties is een groot voordeel. Een fotograaf uit Zwijndrecht heeft al 2x succesvol gereanimeerd en 1x helaas niet, omdat hij er eerder was dan de ambulance.

En zhz gaat over op de mka in Rotterdam, dit moet december/januari gebeuren, en dan blijven de adressen sowieso zichtbaar. Dit omdat het systeem van de VR-RR gevolgd wordt.

Als er een idioot uit Gorninchem als een dwaas achter een ambu aan 'vliegt' zouden ze niet binnen 2-3 maanden de adressen terugplaatsen, eerder weglaten. Zie ook de uitleg van de manager CPA ZHZ, en zijn stukje over spotters:

Voorlopig zullen alleen de meldingen van de ambulancedienst op deze nieuwe manier worden gealarmeerd. Dit komt voor vanuit de WPG en de regels omtrent patiëntprivacy. Overigens is het niet ondenkbaar dat de regionale brandweer Zuid-Holland Zuid op een zeker moment soortgelijke afwegingen zal maken, maar dat is niet direct aan mij. In elk geval heb ik nog geen signalen ontvangen dat er zoiets wordt overwogen. Technisch is het wel haalbaar in elk geval.

En v.w.b. de spotters (de term kende ik nog niet):
Er zijn geen specifieke gevallen van overlast/problemen bij mij bekend. Voor zover ik dat kan beoordelen gedragen de meeste spotters zich netjes. Dit was dan ook geen primaire overweging in het besluit tot aanpassen van de alarmering.



Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #42 Gepost op: 19 augustus 2012, 15:18:25
Ik zag vandaag inderdaad weer een melding in Leerdam-West voorbij komen.
Van wie heb je btw die info over dat mankement?

Antwoord kwam van meerdere mensen die werkzaam zijn op of rondom de meldkamer, waaronder @Jvanwingerden, medewerker van Ambulancedienst Zuid-Holland Zuid ;-)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #43 Gepost op: 20 augustus 2012, 00:24:12
Antwoord kwam van meerdere mensen die werkzaam zijn op of rondom de meldkamer, waaronder @Jvanwingerden, medewerker van Ambulancedienst Zuid-Holland Zuid ;-)
Dank je voor je antwoord Roy. Als hij ( van Wingerden ) dat zegt dan moet dat zeker kloppen want die werkt bij de GMC.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #44 Gepost op: 20 augustus 2012, 00:58:56
Het komt niet door een mankement maar door een "idioot" uit Gorinchem, hij maakte de ambulance ritten onveilig, door als een gek met zijn auto achter de ambulances aan te rijden om foto's te maken. Hierdoor is er besloten om de adressen weer terug te zetten, en ook het succes met reanimaties is een groot voordeel. Een fotograaf uit Zwijndrecht heeft al 2x succesvol gereanimeerd en 1x helaas niet, omdat hij er eerder was dan de ambulance.

En zhz gaat over op de mka in Rotterdam, dit moet december/januari gebeuren, en dan blijven de adressen sowieso zichtbaar. Dit omdat het systeem van de VR-RR gevolgd wordt.
sorry hoor, maar dit speculaas verhaal slaat werkelijk nergens op, lees de berichten op het forum eens goed door voordat je dit soort onzin hier post.  :-\
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #45 Gepost op: 20 augustus 2012, 01:23:30
sorry hoor, maar dit speculaas verhaal slaat werkelijk nergens op, lees de berichten op het forum eens goed door voordat je dit soort onzin hier post.  :-\

Zeker dit gedeelte is een kulverhaal:

Citaat
Het komt niet door een mankement maar door een "idioot" uit Gorinchem, hij maakte de ambulance ritten onveilig, door als een gek met zijn auto achter de ambulances aan te rijden om foto's te maken. Hierdoor is er besloten om de adressen weer terug te zetten, en ook het succes met reanimaties is een groot voordeel.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #46 Gepost op: 20 augustus 2012, 02:04:49
Ik vraag me alleen af waarom een technisch mankement zo lang moet duren? Als de stroom uitvalt duurt het toch ook geen maand toch voor de storing verholpen is?

Hoewel je daar tegenover kan zetten dat het niet veel uitmaakt voor de hulpdiensten of er nu wel of geen adres in de P2000 melding staat. De ambulance zal net zo snel arriveren, misschien nog wel enkele seconden sneller omdat je meteen ziet waar je heen moet en dat niet in de ambulance zelf hoeft af te lezen in dat datasysteem. Dat kan toch enkele seconden schelen lijkt me? Of maakt dat geen enkel verschil?

En hebben ze er wel eens over nagedacht om straatnaam zonder huisnummer in de alarmering te zetten? Zo kan je ook de privacy waarborgen en weet de ambulance bemanning toch ongeveer waar ze heen moeten en kunnen zich toch al enigzins mentaal voorbereiden op de rit die komen gaat.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #47 Gepost op: 20 augustus 2012, 08:13:06
Ik vraag me alleen af waarom een technisch mankement zo lang moet duren? Als de stroom uitvalt duurt het toch ook geen maand toch voor de storing verholpen is?

Sorry, dit is geen vergelijking meer, dit riekt meer naar stemmingmakerij. Als de stroom uitvalt dan kun je over het algemeen niets. Een technisch mankement kan dusdanig klein zijn dat het een lage prioriteit heeft.

Ik gok zomaar dat dit met de MDT's te maken heeft. Daar zal wel ergens een bug zijn opgetreden waarom de adressen maar weer 'even' via P2000 gaan (als alternatief). Het kan zijn dat verschillende systemen op elkaar moeten worden afgestemd, uitgebreid moet worden getest, etc. Zo werkt het nu eenmaal in de ICT. Nogmaals, zolang men gewoon op plek van bestemming komt, wat is dan het grote probleem?


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #48 Gepost op: 20 augustus 2012, 11:54:23
Sorry, dit is geen vergelijking meer, dit riekt meer naar stemmingmakerij. Als de stroom uitvalt dan kun je over het algemeen niets. Een technisch mankement kan dusdanig klein zijn dat het een lage prioriteit heeft.

Ik gok zomaar dat dit met de MDT's te maken heeft. Daar zal wel ergens een bug zijn opgetreden waarom de adressen maar weer 'even' via P2000 gaan (als alternatief). Het kan zijn dat verschillende systemen op elkaar moeten worden afgestemd, uitgebreid moet worden getest, etc. Zo werkt het nu eenmaal in de ICT. Nogmaals, zolang men gewoon op plek van bestemming komt, wat is dan het grote probleem?

Je moet goed lezen wat ik schrijf, want dat zeg ik ook in mijn commentaar dat ik kan begrijpen dat het een lage prioriteit heeft omdat de ambulance minstens net zo snel zijn bestemming kan bereiken.


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #49 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:18:08
Hoi,

Het heeft te maken met een 'update' van het MDT.
Hierdoor bleven de adressen 'hangen' waardoor de verkeerde adressen werden doorgegeven naar de ambu's.
Het MDT is teruggezet naar de situatie voor de update, en om te voorkomen dat de ambu's naar het verkeerde adres rijden, wordt het adres tijdelijk via P2000 meegestuurd. Maximale tijdsduur is 4 weken.

Bron: een Ambuchauff die ik heel goed ken.

Leo A
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-