Vergunning voor vuurkorf?

Auteur Topic: Vergunning voor vuurkorf?  (gelezen 2618 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Gepost op: 24 mei 2012, 16:03:27
Vandaag op bezoek bij mijn broertje hadden we het er over om deze zomer weer eens lekker te BBQ-en.
Gelijk dan voor de gezelligheid  later op de avond een vuurkorf erbij en we hebben met een paar vrienden een gezellige avond.

Alleen kwam mijn broertje met iets wat voor mij nieuw is, namelijk dat je officieel voor een vuurkorf een vergunning zou moeten aanschaffen...

Het ideale van een vuurkorf is ook dat het, eerder dit jaar kleingezaagde afdakje, dan fijn als brandstof kan dienen. Dit alles is onbehandeld hout en allemaal al klein gezaagd naar stukken van 30cm.

Weet iemand hoe dat zit met dat verhaal over een vergunning?


Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2012, 16:36:33
Voor een vuurkorf heb je geen vergunning nodig, aangezien het een klein besloten vuur is. Zolang je er voor zorgt dat de buren er geen last van hebben, en je een eventueel code rood voor natuurbranden ook in eren houdt zal niemand je iets in de weg leggen. ;)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2012, 17:01:50
Bij mijn JV hebben we een badkuip als 'vuurkorfje', geeft leuke fikjes, maar nooit echt narigheid mee gehad.
Hobby Bobby eenheid Den Haag