Job Cohen heeft nieuwe baan: Politie en Wetenschap

Auteur Topic: Job Cohen heeft nieuwe baan: Politie en Wetenschap  (gelezen 4043 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Gepost op: 24 mei 2012, 17:34:51
Citaat
Job Cohen heeft nieuwe baan

Oud-burgemeester Job Cohen heeft een nieuwe baan. Hij wordt per 1 januari 2013 voorzitter van de Programmacommissie Politie en Wetenschap.

Cohen heeft in zijn nieuwe functie de leiding over het wetenschappelijke onderzoekprogramma Politie en Wetenschap, dat een zelfstandig onderdeel is van de Politieacademie.

Het programma bestaat sinds 1999 en houdt zich bezig met onderzoek naar betere werkwijzen voor politie en aanliggende terreinen.

http://www.at5.nl/artikelen/81647/job-cohen-heeft-nieuwe-baan

Erg benieuwd naar jullie meningen, dames en heren! Is dit de reden dat er zoveel dingen stuk lopen bij de politie ? Extern een 64 jarige man (bijna pensioen he!) aannemen, die een ex-politicus (belangen) is en tov een gemiddelde agent/hoofdagent 0,0 verstand heeft over hoe het in de praktijk gaat  :-X
Ik kan me niet voorstellen dat er geen politiemedewerker zichzelf opoffert voor zo'n functie. Want als ik hier op het forum naar de blauwe heren kijken, heb ik het gevoel dat ze een heleboel goede ideeën hebben...

En om objectief te blijven: Jaaa als burgemeester (driehoek), heeft hij misschien het een en ander meegekregen over de politie. Maar zeker niet fulltime betrokken en zelfs onderlinge ruzie met oud-korpschef Welten (A-A). Is trouwens ook bevestigd door Welten (als a'dammer mis ik hem nu al) in een interview met AT5 tijdje terug.




Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2012, 21:14:47
Agja er stond een leuk stukje op geenstijl over deze fantastische benoeming met een hele hoge salarisschaal.

Allemaal even Job Cohen feliciteren met zijn nieuwe baan. Hij wordt het nieuwe opperhoofd van Programmacommissie Politie en Wetenschap van de Police Acadamy. Dat is het kenniscentrum van en voor de politie. Oftewel, het Uniformed Geek Squad. Doelstellingen: wetenschappelijke kennis ontwikkelen over het functioneren van de politie, het bevorderen van het in praktijk toepassen wat de Popoprofessoren verzinnen en het bevorderen politiewetenschap in het algemeen. Mooie plek voor Job Cohen om met zijn scepter te swaffelen. Eerste voorstel (nog in conceptfase): PickwickPolitie. Dat is een RooibosBrigade die bij notoire overlastgevers binnenvalt met een pot hete kruidenthee. Daarna hoopt Job met de afdeling coole gadgets een TheeleutTank te ontwikkelen die ingezet kan worden in noodsituaties. Opgefokte hooligans, losgeslagen krakers of bloedhongerige neo-nazidemo's, met de het Earl Grey-kanon heb je de boel zo weer gekalmeerd. Job Cohen is nu dus S.W.A.T.: Stotterende Wetenschapsbestuurder met Afgrijselijke Thee-obsessie. Zo, de rest van dit soort clichématig flauwe theegrappen mag u zelf maken. Wij zijn vooral heel blij voor Job. Toppertje, Cohen, je hebt de meest overbodige functie van de meest overbodige afdeling van het korps politie gevonden. Irrelevantie rules, zolang het maar betekent dat je niet constant Wilders in je oor hebt schreeuwen dat je een poedelerige oetlul bent, natuurlijk. Namens je roze vrienden: gefeliciteerd en doe je ding. Mooi.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2012, 23:19:12
Daar staat tegen over dat Cohen wel zijn sporen heeft verdiend op het academische gebied. Vooral op het gebied Rechten en van Methodologie.
Dat laatste kan wel degelijk een toegevoegde waarde zijn voor een Wetenschappelijk Onderzoeks instituut.

Of dat het wel of geen goede keuze maakt moet ieder voor zich uitmaken, wil alleen maar aangeven dat praktijk kennis zeker niet het enigste is wat van belang is bij het leiding en sturing geven aan een instituut voor Wetenschappelijk Onderzoek....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2012, 23:35:39
Ik kan wel wat geschiktere kandidaten verzinnen: dr. Timmer of prof. Dr Boutellier bijv. Beiden sporen verdient in politiestudies EN de wetenschap. Maargoed we zullen t zien wat er uit de koker van job komt.  :)


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2012, 00:11:53
Wat hou ik toch zo van GeenStijl.nl,
heerlijk hoe zij de waarheid verwoorden.

Iemand die het beter kan verwoorden ?
Dènk het niet..
Groetjes, Marco


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2012, 01:40:09
Erg benieuwd naar jullie meningen, dames en heren! Is dit de reden dat er zoveel dingen stuk lopen bij de politie ? Extern een 64 jarige man (bijna pensioen he!) aannemen, die een ex-politicus (belangen) is en tov een gemiddelde agent/hoofdagent 0,0 verstand heeft over hoe het in de praktijk gaat  :-X
Ik kan me niet voorstellen dat er geen politiemedewerker zichzelf opoffert voor zo'n functie. Want als ik hier op het forum naar de blauwe heren kijken, heb ik het gevoel dat ze een heleboel goede ideeën hebben...

En om objectief te blijven: Jaaa als burgemeester (driehoek), heeft hij misschien het een en ander meegekregen over de politie. Maar zeker niet fulltime betrokken en zelfs onderlinge ruzie met oud-korpschef Welten (A-A). Is trouwens ook bevestigd door Welten (als a'dammer mis ik hem nu al) in een interview met AT5 tijdje terug.

Voorafgaand aan mijn reactie ben ik niet bekend met de genoemde afdeling.

Ik denk dat je verkeerd op de situatie kijkt. De beste diender is niet meteen de beste leidingsgevende. Veel goed personeel in allerlei bedrijven is weggegaan omdat ze leiding kregen, terwijl dat gewoon niet hun ding was.

Job Cohen is iemand die kennis heeft op het gebied van leiding geven aan. Dat zal neem ik aan ook zijn functie worden. Het team leiden. Uiteindelijk zal het team dus met de ideeën gaan komen. En Job zelf niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2012, 02:48:30
Ik vraag me af in hoeverre hier sprake is van 'een baan'. Deze functie komt op mij meer over als een neventaak die met een beperkt aantal uren per week uitgevoerd kan worden. Het eigenlijke onderzoek wordt door anderen gedaan en het programmabureau van dit onderdeel v/d politieacademie vervult veel organisatorische en bestuurlijke taken. De programmacommissie is verantwoordelijk voor de planning van onderwerpen en bestaat uit meerdere politiechefs en heeft nu dus dhr. Cohen als voorzitter.

Ik mag toch aannemen dat iemand die burgemeester is geweest van onze hoofdstad een team van professionals kan leiden dat zich bezig houdt met de keuze van onderzoeksonderwerpen. Als ik ernaast zit en deze functie een veel uitgebreider karakter heeft hoor ik het natuurlijk graag!
Senior GGP / Oost-Brabant


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2012, 08:09:54
Ik kan wel wat geschiktere kandidaten verzinnen: dr. Timmer of prof. Dr Boutellier bijv. Beiden sporen verdient in politiestudies EN de wetenschap. Maargoed we zullen t zien wat er uit de koker van job komt.  :)
Veel vergaderen met thee drinken wsl.  98uiye


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #8 Gepost op: 25 mei 2012, 22:15:51
Wat hou ik toch zo van GeenStijl.nl,
heerlijk hoe zij de waarheid verwoorden.

Iemand die het beter kan verwoorden ?
Dènk het niet..

Afgezien van het feit dat het niet de waarheid is....
De manier waarop Job Cohen altijd neergezet wordt in bij Geenstijl is onjuist.

Altijd maar weer dat gezeur over theedrinken. Job Cohen zocht tenminste de mensen waar Wilders altijd over zeurt op en ging met hun in discussie. Door bijv Verdonk werd er gezegd dat deze 'softe' aanpak ervoor zorgde dat de criminaliteit in Amsterdam zegevierde. De statistieken bewezen echter het tegendeel.
Het beeld van Cohen wat er geschetst is destijds en ook daarna door Wilders strookt niet met de waarheid maar helaas is hij hier nooit meer vanaf gekomen.
Iemand die zelf helemaal nooit iets bereikt of gedaan heeft voor de samenleving en dan een prima man als Job Cohen gaat vertellen hoe het moet.

Ik denk dat het een geschikte man is voor deze functie gezien zijn ervaring in het openbaar bestuur en zijn wetenschappelijke achtergrond.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #9 Gepost op: 25 mei 2012, 22:41:49
Wat hou ik toch zo van GeenStijl.nl,
heerlijk hoe zij de waarheid verwoorden.

Iemand die het beter kan verwoorden ?
Dènk het niet..
Heerlijk hoe zij inspelen op het onderbuikgevoel ja... ;)

Verder wat Zwelgje zegt  O0