Groot waterongeval (persoon te water) Wythmenerplas - Zwolle 25-05-2012

Auteur Topic: Groot waterongeval (persoon te water) Wythmenerplas - Zwolle 25-05-2012  (gelezen 17386 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Ik heb het inderdaad ook weleens meegemaakt dat de traumaheli hielp zoeken. Overigens gaf de bemanning toen wel vooraf aan dat het alleen om het plaatje uit de lucht ging en dat ze geen speciale apperatuur aan boord hebben.

Maar het gebeurt wel dus.
same here


Loontje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Ik woon vlakbij de Wythmenerplas.
Op dit moment vliegt een Apache helikopter er rond.


Loontje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Zwolle - Groot materieel werd vrijdagmiddag rond 15.15 uur ingezet bij een vermissing van een oudere man in de Wijthmenerplas bij Zwolle.



Bij de zoekactie wordt ook een traumahelicopter ingezet. Brandweerkorpsen uit Hasselt, Heerde en Kampen werden ingezet. De brandweer spoedt zich met verschillende boten richting het ongeval. Later werd ook een legerhelicopter ingezet. Volgens ooggetuigen zou de man het water ingelopen zijn, en was daarna verdwenen. Op dit moment zijn duikers onderzoek aan het doen doen. Gezocht wordt bij het loopbruggetje aan de zuidzijde van de plas.

Bron: www.weblogzwolle.nl


zwollie

  • EHBO NRK, medicus
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Zag net de heli overkomen, was volgens mij gewoon de politieheli. Police 25 of 26 (een van de AgustaWestlands)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Zag net de heli overkomen, was volgens mij gewoon de politieheli. Police 25 of 26 (een van de AgustaWestlands)  

Welkom op het forum, maar het feit dat jij een politieheli hebt gezien zegt natuurlijk niets over de aanwezigheid van een traumaheli ;)


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Luchtvaart Noord NL‏@LuchtvaartN_NL

RT @Hoguhugo: Lifeliner 4 is weer vertrokken. #GrootWO #Zwolle


zwollie

  • EHBO NRK, medicus
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
@hunter klopt, maar vond de verwijzing naar een legerheli/Apache wat ver gaan ;) trauma heli heb ik niet gezien, maar zou er idd prima kunnen zijn (en verwacht je er ook)!


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
@hunter klopt, maar vond de verwijzing naar een legerheli/Apache wat ver gaan ;) trauma heli heb ik niet gezien, maar zou er idd prima kunnen zijn (en verwacht je er ook)!

Heli van het leger klopt wel, ik heb hem ook zien vliegen. ;)
Traumaheli ook gezien :).


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Ik woon vlakbij de Wythmenerplas.
Op dit moment vliegt een Apache helikopter er rond.
Dan heb je in ieder geval de meest gevoelige apparatuur, maar ik betwijfel of je er mee onder water kunt zien. Wel handig dat die jongens ook voor deze klussen te porren zijn.


zwollie

  • EHBO NRK, medicus
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Oke excuus!

UPDATE: lichaam gevonden. Wordt later geborgen.

bron: weblogzwolle.nl