Groot waterongeval (persoon te water) Wythmenerplas - Zwolle 25-05-2012

Auteur Topic: Groot waterongeval (persoon te water) Wythmenerplas - Zwolle 25-05-2012  (gelezen 17195 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Twee mobiele foto's van mijn kant:




Het schijnt inderdaad dat de persoon is aangetroffen. Er werd afgesproken dit -nog- niet te vermelden.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Dan heb je in ieder geval de meest gevoelige apparatuur, maar ik betwijfel of je er mee onder water kunt zien. Wel handig dat die jongens ook voor deze klussen te porren zijn.

Nop, tenzij het een NH90 van de marine was, die hebben een sonar aan boord... Alhoewel ik denk dat je daar ook weinig mee kan zien, alleen met een sidescan sonar op een boot zou je in deze gevallen wat kunnen. Het idee van een heli boven een watergerelateerde vermissing is meer dat zij dan visueel meer kunnen zien in en onder het water, dan je vanaf een boot of de wal kan. Daarnaast kan je naar de oevers kijken, met de infrarood camera... maar dat heeft met deze drukte ook niet heel veel zin. Afgelopen week een gevalletje gehad in de avonduren waarbij dat wel enorm van pas kwam.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Inzetlijst:

Rode tak
04-1630
04-1610
04-1611 (getrokken door 04-1600)
04-1690
04-1810
06-6872

Gele tak
04-105
04-304 (rapid responder)
04-803
Lifeliner 4

Blauwe tak
2x Noodhulp
OvD-P
Politieheli Augusta Westland
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


MaartenSipma

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Fotograaf MaartenSipma.nl / HVZwolle.nl
    • MaartenSipma.nl
Twee foto's van het groot waterongeval te Zwolle. Op mijn website staan alle foto's.

http://maarten.sipmadesign.nl/?p=1162


Volg mij ook via twitter: @MaartenSipma


Graphicnizor

  • Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
    • TeamXtreme Chasing
Ik was daar ook even bij omdat het heel dicht bij mijn werk was.

Scheen om een oudere man te zijn die gewoon in t water was gelopen en er niet meer uit kwam.
Een paar jongens die zagen dit gebeuren en waren helemaal van slag.
Maar dit is wat ik van omstanders meekreeg.
Volgens de duikers was het moeilijk om te zoeken, omdat je op sommige plekken geen hand voor ogen zag.
Later zal ik thuis de fotos er op zetten ( ben weer terug op werk )
...van de regen in de sloot...


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Wat ik via een betrouwbare bron heb gehoord (maar ja, de politie ontkent het nu om een of andere reden nog?!) is dat de man gevonden is op een bepaald punt redelijk dicht bij de kant. Daar was een markeringspunt gemaakt met zo'n opblaasbaar geval. Die is later weer weggehaald door de brandweer toen de duikers uit het water gingen. De traumahelikopter is toen ook vertrokken. De bron zou hebben gezegd dat het SCD team uit Kampen vanavond het lichaam gaat bergen, omdat dit geen primaire taak (meer) is van de brandweer. Gezien het feit dat er drie agenten de wacht bleven houden bij de locatie, lijkt mij het een redelijk kloppend verhaal.

Mijn video en foto's volgen.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Laatste info uit betrouwbare bron: niks gevonden tot nu toe, geen inzet SCD; berging gaat vanavond met nieuw duikteam verder aldus politie (via WeblogZwolle).

Mijn foto's staan online op: http://stefanverkerk.nl/weblog/566/grote_zoekactie_na_vermissing_man_in_wythmenerplas/

www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Benadrukt toch maar weer even de noodzakelijkheid van bewaking van recreatieplassen, als ik me niet vergis zijn hier in het weekend overdag wel mensen uit de oranje kolom aanwezig... Mompelt iets met 3 minuten en snel reageren...

Hoe diep is die plas?


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Wat ik via een betrouwbare bron heb gehoord (maar ja, de politie ontkent het nu om een of andere reden nog?!) is dat de man gevonden is op een bepaald punt redelijk dicht bij de kant.

Laatste info uit betrouwbare bron: niks gevonden tot nu toe, geen inzet SCD; berging gaat vanavond met nieuw duikteam verder aldus politie (via WeblogZwolle).

Misschien moet je toch even de betrouwbaarheid van je bronnen checken  ;)


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Ja, ik sta er zelf ook versteld van dat twee betrokken hulpverleners schijnbaar het tegenovergestelde zeggen van elkaar.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon