Hond bevrijd uit bloedhete auto
OOSTERBEEK - Agenten van de dierenpolitie hebben vrijdagmiddag in Oosterbeek een hond uit een bloedhete auto bevrijd. De lichaamstemperatuur van het dier was al opgelopen tot boven de 40 graden, aldus de politie. Een dierenarts heeft zich over de hond ontfermd.
Omstanders waarschuwden de politie dat de hond schijnbaar dood in de auto lag. Een agent sloeg een autoruitje in en haalde het oververhitte beest uit de auto. Toen de hond net was afgevoerd naar een dierenarts, kwam de 64-jarige eigenaar uit Arnhem naar zijn geparkeerde auto. De man is aangehouden wegens dierenmishandeling.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/12215404/__Hond_bevrijd_uit_hete_auto__.html
N.a.v. bovenstaand bericht heb ik de volgende vragen omdat ik niet zo snel een wetsartikel kan vinden.Mag je bij het aantreffen van een kind en/of dier wat zit opgesloten in een voertuig waarin het bloedheet is met dit weer en wat
niet reageerd op het kloppen op de autoruit dan de ruit inslaan van het voertuig om een begin te maken met de redding ?
Desnoods na toestemming van de centralist van de Politie, BRW of CPA zodat je gelijk aanvullende info kan geven omtrent
bij een kind bijvoorbeeld dat je een reanimatie start ?
Ik vraag dit omdat de hulpdiensten niet 1,2,3 naast je staan waarvoor iedereen begrip zou moeten hebben en er ook weer
heel veel evenementen aan zitten te komen waarbij veel beveiliging en verkeersregelaars op de voetjes zijn.