Mooie discussie dit!
Blij om te horen dat eenieder op dezelfde manier te hulp zou schieten
Idd erg spijtig dat het nog steeds voor komt...dieren en/of kinderen in auto achter laten....
Nog 1 tip voor allen;
Voordat je besluit om een raampje in te tikken van een voertuig...
voel eerst even of het portier wel of niet in het slot zit....als ie niet in het slot zit hoef je niet te tikken....
( ja, iets met een ezel, tweede maal en een steen..
)
Heb zelf een jaar of 10 geleden eens een hond uit een auto gehaald door een raampje in te tikken.....29 graden buiten, temp in auto uiteraard nog hoger....
Raampjes waren wel op een kiertje ( minimaal!) de hond lag roerloos op de bijrijdersstoel....achterraampje ingetikt met een noodhamer en vervolgens het dier eruit gehaald...
De hond overgedragen aan een dierenartsassistente welke toevallig aanwezig was, en naderhand zag ik dat het knopje van de sluiting in de passagiersdeur gewoon omhoog stond.....even geprobeerd...en ja hoor....deur zat niet eens op slot!
De hond heeft het overleefd dankzij de goede zorgen van de dierenarts-assistente, en van de eigenaar heb ik daar niks meer gezien of gehoord...
Ik had mijn gegevens aan de dierenarts-assistente gegeven, maar ik heb er verder nooit niks meer van gehoord.
Ik zat toendertijd op de vrachtwagen, kon dus niet langer wachten.....uurtjes zijn kostbaar