Kinderen/dieren bevrijden uit snikhete voertuigen

Auteur Topic: Kinderen/dieren bevrijden uit snikhete voertuigen  (gelezen 40129 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 26 juli 2013, 23:32:46
Let op: Kan schokkend zijn!
kind achterlaten in een warme auto
User:sake de haan

Filmpje als waarschuwing. Zouden ze eigenlijk tijdens elk reclameblok op tv moeten uitzenden. Ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die hun kinderen in de auto achterlaten...  :'(  >:(

sylvester1986

• Gast
Reactie #61 Gepost op: 27 juli 2013, 00:19:10
Citaat van: DvdW link=msg=1186576 date=1374874366
Filmpje als waarschuwing. Zouden ze eigenlijk tijdens elk reclameblok op tv moeten uitzenden. Ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die hun kinderen in de auto achterlaten...  :'(  >:(
I agree.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #62 Gepost op: 27 juli 2013, 00:31:15
Inderdaad DvdW dit filmpje moet men ook op de Nederlandse tv uitzenden i.p.v. reclame tijdens een programma.
Ook al is het een voorlichtingsfilmpje ik zat er echt midden in en zat me op te vreten en met tranen in mijn ogen.
De buren zullen wel gedacht hebben waarom zit hij zo te schelden zo laat op de avond.

Hoe krijgen die 2 vrouwen ( netjes gezegd ) het voor elkaar om wel te signaleren dat er een kind in zit maar totaal geen actie ondernemen maar moet het duren tot die kerel resoluut ingrijpt als hij het knulletje bewegingsloos ziet zitten.
Ik snap daar echt geen ruk van. Zijn wij mannen dan meer van het doorpakken of zo ?

Wat ik wel weet is dat als ik zoiets aantref ik snel een paar foto's maak van wat ik aantref en gelijk 112 bel, ruit in sla als de portieren op slot zitten en het kind eruit haal en ga koelen en als het nodig is zelfs reanimeren.
Ik kan het niet over mijn hart krijgen om niet in te grijpen in zo'n situatie.
En hoe ik reageer als ik de ouders zie weet ik niet maar gevoelsmatig zal dat niet heel positief zijn voor hun en voor mij nog veel slechter vrees ik.

Dit kan en mag kinderen en dieren nooit overkomen maar helaas kan ik het niet voorkomen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 29 juli 2013, 12:43:44
Hier hetzelfde enrico, ik heb zelf 2 kinderen (van 3 jaar en  een van 7 maanden) en als ik dit soort dingen zie of lees dan knapt er toch iets. Ik snap werkelijk waar niet dat je zo'n kostbaar 'bezit' zo achterlaat... Op wat voor manier worden dit soort ouders aangepakt? Iemand een idee? Is een kind achterlaten in een hete auto niet art. 307 WvS (Dood door schuld) ?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 29 juli 2013, 14:21:52
Citaat
Artikel 255
Hij die opzettelijk iemand tot wiens onderhoud, verpleging of verzorging hij krachtens wet of overeenkomst verplicht is, in een hulpeloze toestand brengt of laat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Artikel 257
1 Indien een der in de artikelen 255 en 256 omschreven feiten zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zeven jaren en zes maanden of geldboete van de vijfde categorie.
2 Indien een van deze feiten de dood ten gevolge heeft, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Artikel 258
Indien de schuldige aan het in artikel 256 omschreven misdrijf de vader of de moeder is, kunnen te zijnen aanzien de in de artikelen 256 en 257 bepaalde gevangenisstraffen met een derde worden verhoogd.

In geval van de dood kan het dus 12 jaar cel betekenen. Aanzienlijk meer dan dood door schuld (2 jaar).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

erdebee

• EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
    • Erdebees website
Reactie #65 Gepost op: 29 juli 2013, 14:58:49
Drie dagen geleden was het raak op de Brouwersdam:
http://nos.nl/artikel/533756-ouders-op-strand-baby-in-hete-auto.html

En in Brussel is een baby van zes maanden overleden. Vader was vergeten zijn kindje naar de crèche te brengen, nota bene op het terrein waar papa werkt...  :'(
http://nos.nl/artikel/399131-baby-overlijdt-in-hete-auto-brussel.html

Ik kan er echt met de pet niet bij dat je je kind vergeet, je kostbaarste 'bezit'... Ik zal maar niet schrijven wat ik van deze ouders vind...  98uiye

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 29 juli 2013, 15:03:17
Citaat van: DiNozzo link=msg=1187211 date=1375100512
In geval van de dood kan het dus 12 jaar cel betekenen. Aanzienlijk meer dan dood door schuld (2 jaar).
Maar hoe vaak gebeurt dit?

sylvester1986

• Gast
Reactie #67 Gepost op: 29 juli 2013, 19:27:06
Citaat van: erdebee link=msg=1187229 date=1375102729
En in Brussel is een baby van zes maanden overleden. Vader was vergeten zijn kindje naar de crèche te brengen, nota bene op het terrein waar papa werkt...  :'(
http://nos.nl/artikel/399131-baby-overlijdt-in-hete-auto-brussel.html
Is overigens al een jaar geleden. ;)
Citaat van: enrico1972 link=msg=1064238 date=1343315428
Heel triest verhaal.  :'(

Hitte wordt vergeten baby in auto fataal
donderdag 26 juli 2012 | 11:47

BRUSSEL
De hitte is een achtergelaten baby in een auto in Brussel fataal geworden. De vader, een militair, had zijn voertuig
's-woensdagochtend geparkeerd in de buurt van het NAVO-hoofdkwartier om naar zijn werk te gaan.

Hij had zijn dochtertje van 6 maanden naar de crèche moeten brengen, maar liet haar per ongeluk achter in de auto.

De baby zat in een Maxi-Cosy op de achterbank. Bij terugkeer na zijn werk trof de militair het meisje dood aan, gestikt door de warmte.
Franstalige Belgische media spreken over een verschrikkelijk, maar helaas geen uitzonderlijk drama.

De afgelopen jaren zouden in België meer van dergelijke incidenten zijn voorgekomen.

BRON: http://www.destentor.nl/nieuws/algemeen/buitenland/11438470/Hitte-wordt-vergeten-baby-in-auto-fataal.ece

erdebee

• EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
    • Erdebees website
Reactie #68 Gepost op: 29 juli 2013, 21:10:41
Citaat van: Sylvester link=msg=1187300 date=1375118826
Is overigens al een jaar geleden. ;)
Oeps....  e050  e050
Wel toevallig dat het ook 26 juli is, net als het incident op de Brouwersdam...

FP924

• Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 29 juli 2013, 21:29:23
Vanmiddag kwam ik er eentje tegen, een hond achterin een afgesloten auto. Auto stond in de volle zon, maar uiteindelijk geen actie ondernomen omdat:
* Hond zag er óke uit.
* Het was wel warm maar niet echt die extreme hitte zoals afgelopen week
* Was op een parkeerplaats van een supermarkt, en een supermarkt is meestal geen plek waar mensen uren wegblijven. Is een vrij 'afgelegen' supermarkt zeg maar dus de mensen die daar parkeren komen daar ook voor de supermarkt.

Desalniettemin zou ik er ook met dit niet-tropische weer niet voor kiezen om m'n hond in de auto te laten, ook niet voor eventjes. Maargoed er zijn blijkbaar mensen die daar anders over denken  :(