Als je dit topic doorleest dan kan je rustig de conclusie trekken dat gaan drammen over een zwaailichtje marginaal geleuter is.
Ik heb nergens gezegd dat zuurstoftoedoening door de brandweer niet zou mogen, ik bestempel het wel als onverantwoord. Het is prachtig als een ambulance instructeur een kleine flow zuurstof toedienen adviseert bij een reanimatie. Ik adviseer maximale flow tijdens de reanimatie en bij ROSC geen zuurstof of maximaal 21% zuurstof. Als men beschikt over bewakingsapparatuur kan men titreren (94-98% saturatie).
Simpel gezegd de ambulancedienst moet niet staan te ouwehoeren tegen brandweermannen over hoe ze zuurstof moeten gebruiken, de ambulancedienst moet zorgen dat ze er zelf zijn in geval van een reanimatie.
Doe de groeten maar aan je ambulance instructeur.
Sterker nog het zou wel eens onverantwoord kunnen zijn, maar daar is inmiddels een ander topic over en volgens mij kun je hierover gewoon op dit forum over discussiëren.
Volgens mij zeg ik niet dat jij dat zegt, maar ik ken de opmerkingen wel.
Prima dat je met allerlei medische termen de discussie wil doodslaan, maar het gaat er mij om dat er juist wordt gezegd dat je juist wel zuurstof toe moet dienen want daar help je de patiënt alleen maar mee. Terwijl er vaak door de brandweer leiding spastisch over werd gedaan, op straat gaat dit wel anders.
Gelukkig hebben we hier niet te klagen over de ambulance dienst, vaak snel ter plaatsen of zelfs soms eerder om het medische gedeelte van het incident te begeleiden en waar nodig wij ondersteunen.
Ik zou trouwens niet weten van wie ik de groeten moet doen. Wil de naam van de instructeur wel noemen, maar weet niet of hij dit op prijs stelt, want dan kun je het zelf doen.