Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 730257 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1190 Gepost op: 19 september 2012, 18:00:44
Helemaal duidelijk, tnx voor de toelichting! :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #1191 Gepost op: 29 september 2012, 18:25:16
Weer eens wat anders dan een Volkswagen..... Dit voertuig is inmiddels alweer uitdienst O0





R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #1192 Gepost op: 29 september 2012, 19:39:46
Mooie bak!! O0 Weet je toevallig waar hij in dienst was en waarom hij weer uit dienst is?
Hij is wel flink donker blauw aan de achterzijde, geen carwrapp zeker?!


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1193 Gepost op: 30 september 2012, 09:42:56
Toevallig geen fotootje van schuin achter?  ;)
greetz,  Enrique


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1194 Gepost op: 30 september 2012, 11:47:45
Weer eens wat anders dan een Volkswagen..... Dit voertuig is inmiddels alweer uitdienst O0





Was dit een demo-auto van Opel of zo? Die zwaaibak is ook niet gebruikelijk bij de KMar volgens mij. (en er zit geen 360' oranje op)

En volgens mij klopt de striping op de motorkap ook niet.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #1195 Gepost op: 30 september 2012, 18:43:54
Toevallig geen fotootje van schuin achter?  ;)

Zie foto. Auto heeft inderdaad dienst gedaan als demo. Ben hem op diverse locaties tegengekomen.

Er moet miminaal nog één Opel rond rijden maar dan met een Whelen Freedom op het dak.





Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #1196 Gepost op: 30 september 2012, 19:12:56
Volgens mij is er zelfs nog een "derde" Opel Astra namelijk met aan transparante witte balk (dunner dan de Whelen, maar vergelijkbaar met de blauwe balk), ben niet bekend met de merken etc. Deze voertuigen worden naar mijn weten ingezet als testvoertuigen om te zien wat het meest wenselijke is in praktijk.

Vind die nieuwe Ford Transit op de achtergrond veel erger, dat is geen voertuig geschikt voor het werk bij de KMar. We zijn tenslotte geen wegenbouwer, installateur of bezorger... Is daar meer info over en waar zijn deze foto's gemaakt?


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #1197 Gepost op: 30 september 2012, 23:44:32
Volgens mij is er zelfs nog een "derde" Opel Astra namelijk met aan transparante witte balk (dunner dan de Whelen, maar vergelijkbaar met de blauwe balk), ben niet bekend met de merken etc. Deze voertuigen worden naar mijn weten ingezet als testvoertuigen om te zien wat het meest wenselijke is in praktijk.

Vind die nieuwe Ford Transit op de achtergrond veel erger, dat is geen voertuig geschikt voor het werk bij de KMar. We zijn tenslotte geen wegenbouwer, installateur of bezorger... Is daar meer info over en waar zijn deze foto's gemaakt?
Volledig met je eens, verschrikkelijke auto's , echt slechte aanschaf geweest, idd bouwvakkersbus met bladvering.
Ook in de bochten "met toestemming" vertrouwde ik ze voor geen meter.
Bij ons (zuid) zijn ze zo langzamerhand bijna allemaal verdwenen.
Meeste voertuigen op dit moment Vito's, transporter T5 nieuw, golf 6 variant en wat astratjes station.
Die paar transits die we nog hebben staan worden voornamelijk gebruikt voor opdrachtjes en personenvervoer/teamdagen etc.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1198 Gepost op: 1 oktober 2012, 00:35:58
Volledig met je eens, verschrikkelijke auto's , echt slechte aanschaf geweest, idd bouwvakkersbus met bladvering.
Ook in de bochten "met toestemming" vertrouwde ik ze voor geen meter.
Bij ons (zuid) zijn ze zo langzamerhand bijna allemaal verdwenen.
Meeste voertuigen op dit moment Vito's, transporter T5 nieuw, golf 6 variant en wat astratjes station.
Die paar transits die we nog hebben staan worden voornamelijk gebruikt voor opdrachtjes en personenvervoer/teamdagen etc.
Rechte lijn wel ok, en best comfortabel als je er met 8 man in zit.... maar anders idd een drama...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1199 Gepost op: 4 oktober 2012, 21:03:00
Ik lees net in de aanbestedingskalender dat de KMAR  4 Brandbestrijding- en Traangasvoertuigen gaat aanschaffen, welke door Visser in Leeuwarden worden gebouwd/geleverd.

Heeft iemand er toevallig al pics van?
 
http://www.aanbestedingskalender.nl/noticedetails.aspx?id=66550f97-46f3-4d97-8152-7e0274798e90