Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 717478 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1320 Gepost op: 22 augustus 2013, 21:57:45
Wat gebeurd er met de concurrentie als ineens iedereen meelift op de politieaanbesteding? Wordt de volgende aanbesteding dan niet 5x zo duur omdat men nu alle concurrentie weg probeert te spelen?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1321 Gepost op: 22 augustus 2013, 21:59:56
Citaat van: Jerommeke link=msg=1194380 date=1377201014
Zoals ik al zei, er is toch onderzoek naar gedaan en van bovenstaande (te duur etc.) is toch geen sprake geweest ?? (  ;) )
Het is wel vreemd dat ambulance & brandweerkorpsen wél mee (mogen) liften op die aanbesteding maar dat er voor de KMar & Douane geen aanbestedingen (lijken te) gelden zoals we die voor de politie wel kennen.

Kennelijk is het volstrekt logisch om de recherche van de KMar met Skoda SuperB's te laten rijden, de noodhulp met een Golf Variant of Opel Astra en de onopvallende voertuigen bij Renault (Clio), Skoda en Volkswagen vandaan te halen.
Je kunt mij niet vertellen dat die goedkoper uit zijn als de politie....

Daarnaast kun je me ook niet wijsmaken dat de Douane met z'n wisselende wagenpark, Renault's Megane, Skoda's Fabia, Octavia en een hele buts Transporters minder geld kwijt is dan de politie....

Volgens mij kunnen de Douane & KMar ook prima werk doen met de Touran & Golf Variant en Transporter. (Afwijkende kavels daargelaten natuurlijk).
Wat een van de mogelijkheden is, is dat de ''aanbesteding'' en het ''marktaandeel'' dan te groot worden. Verklaard alleen niet waarom er voor beide diensten geen totaal-aanbestedingen en langdurige aanbestedingen plaats vinden.

Laat ik nog wel even duidelijk maken dat ik absoluut geen voorstander ben van de manier waarop Politie Nederland nu bezig is en dat ik betwijfel of het allemaal zo voordelig is. Zoals het onderzoek van de minister heeft uitgewezen zou dit allemaal zo moeten zijn. Ik betwijfel dat. Het is dan volgens mij een realistische vraag om ons af te vragen waarom de KMar & Douane niet mee doen aan....
Bij de douane word er ook wel een aanbesteding gedaan, maar omdat de auto's geleased worden en niet gekocht krijg je dus geen aanbesteding zoals bij politie nederland. Er word een aanbesteding gedaan in welke maatschappij voor de beste prijs, en met de beste aanbod van auto's kan leveren. Al moet ik zeggen dat voor een boel dingen ik graag had gezien dat ze mee liften met de LAPV, maar zie hier ook genoeg dingen langs komen waardoor ik zeg "Ben blij dat er andere keuzes gemaakt word".

En ik las ergens dat de auto's van de Kmar ook geleased worden (of in ieder geval een aantal). Dus wellicht dat voor hun een zelfde regeling is.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1322 Gepost op: 22 augustus 2013, 23:36:42
Google komt bij "Athlon" uit bij een leasemaatschappij. Gezien je profielinformatie ga ik er gemakshalve van uit dat dit dan de leasemaatschappij is waar de KMAR haar voertuigen vandaan haalt?!


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #1323 Gepost op: 22 augustus 2013, 23:37:59
Ja klopt, Athlon car lease, en bij de nieuwste voetuigen inmiddels Leaseplan.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1324 Gepost op: 23 augustus 2013, 17:25:47
Citaat van: R.3144 link=msg=1194414 date=1377207479
Ja klopt, Athlon car lease, en bij de nieuwste voetuigen inmiddels Leaseplan.
Mmm dat klinkt bekend  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #1325 Gepost op: 27 augustus 2013, 15:36:04
3 nieuwe T5 busjes voor de KMar. Foto's zijn ongeveer 1,5 week geleden gemaakt.  Zijn zo te zien al geheel klaar. Weet iemand voor welke afdeling deze busjes zijn? 098uo

[


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #1326 Gepost op: 27 augustus 2013, 16:50:09
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1195779 date=1377610564
3 nieuwe T5 busjes voor de KMar. Foto's zijn ongeveer 1,5 week geleden gemaakt.  Zijn zo te zien al geheel klaar. Weet iemand voor welke afdeling deze busjes zijn? 098uo

[

Aangezien er nog geen militaire registratieplaat (kentekenplaat) bevestigd is op één van de voertuig is het natuurlijk erg moeilijk om deze voertuigen te traceren op hun plaats van tewerkstelling. Heb jij ook een foto/gegevens van het voorste (onopvallende) voertuig?


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #1327 Gepost op: 27 augustus 2013, 17:26:40
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1195806 date=1377615009
Aangezien er nog geen militaire registratieplaat (kentekenplaat) bevestigd is op één van de voertuig is het natuurlijk erg moeilijk om deze voertuigen te traceren op hun plaats van tewerkstelling. Heb jij ook een foto/gegevens van het voorste (onopvallende) voertuig?
Nee, ik heb helaas geen foto's van het voorste voertuig. Ik heb de foto's zelf ook niet gemaakt, ze zijn naar mij gestuurd.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1328 Gepost op: 2 september 2013, 12:30:14
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1193109 date=1376849453
Met een opbouw van Honac? Ik heb ook een nieuwe Astra gezien met een andere opbouw, volgens mij van Ambiom.

Er is 1 Astra opgebouwd door Abiom, dit is een test voertuig. Deze is voorzien van een all in one touchbeeldscherm, voor de bediening OGS en C2000. Heb vernomen dat dit voertuig binnenkort de districten langsgaat om te kijken of de set-up voldoet.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1329 Gepost op: 19 september 2013, 18:38:40


Dienst: Koninklijke Marechaussee
Brigade: Schiphol
Soort voertuig: Surveillancevoertuig
Merk & type: Opel Astra Caravan
Registratie: KV-25-25
Bijzonderheden: Testvoertuig? Komt uit kentekenserie van Volkswagen Golf Variants.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!