Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 716985 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1420 Gepost op: 6 oktober 2014, 22:40:59
Zijn de grill flitsers ten koste gegaan van de dash flitser?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1421 Gepost op: 6 oktober 2014, 23:43:53
Het lijkt of de oranje striping niet reflecteert, of komt het door de foto? Verder ziet die er wel mooi uit!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1422 Gepost op: 6 oktober 2014, 23:49:51
Citaat van: silque link=msg=1300554 date=1412628059
Zijn de grill flitsers ten koste gegaan van de dash flitser?

Alleen de busjes en sommige onopvallenede voertuigen hebben grill flitsers. Volgens mij hebben alle opvallende personenauto's een dash flitser.

@DiNozzo, volgens mij niet  :D  ;D.
Zijn 2 serie's Golfjes geweest en nu verschijnen er langzaam Astra's. Op brigades krijg je ook niet te horen van hoe of wat. Je krijgt het gewoon.
Zo zijn er ook nog Transit's, Vito's en Transporters in gebruik.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1423 Gepost op: 7 oktober 2014, 00:30:38
Het lijkt of de oranje striping niet reflecteert, of komt het door de foto? Verder ziet die er wel mooi uit!
Oranje striping reflecteerd inderdaad niet bij de politie en Kmar. Na een onderzoek was de aanbeveling dat het wél ging reflecteren, maar die aanbeveling is niet overgenomen. De nieuwe contourmarkering is ook een aanbeveling uit datzelfde onderzoek.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1424 Gepost op: 7 oktober 2014, 00:34:47
Citaat van: Frank. link=msg=1300568 date=1412634638
Oranje striping reflecteerd inderdaad niet bij de politie en Kmar. Na een onderzoek was de aanbeveling dat het wél ging reflecteren, maar die aanbeveling is niet overgenomen. De nieuwe contourmarkering is ook een aanbeveling uit datzelfde onderzoek.

Best vreemd eigenlijk. Aangezien bij ambulance en brandweer de volledige striping reflecteert. Snap niet dat ze van dat onderzoek maar de helft ook gaan toepassen van de aanbeveling.... Alsof je half werk doet?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1425 Gepost op: 7 oktober 2014, 02:04:11
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1300569 date=1412634887
Best vreemd eigenlijk. Aangezien bij ambulance en brandweer de volledige striping reflecteert. Snap niet dat ze van dat onderzoek maar de helft ook gaan toepassen van de aanbeveling.... Alsof je half werk doet?

Als je je afvraagt waarom de invoering van de nieuwe contourmarkering bij de politie zoveel langer heeft geduurd als bij de gele en rode voertuigen.... Dat kwam omdat er wat mensen in de hogere regionen vonden dat de nieuwe contourmarkering te grijs was... Er is dus (ook hiervoor) een duurdere en wittere variant gekozen...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #1426 Gepost op: 7 oktober 2014, 10:19:48
Mooie wagen! Maar hoe zit dat nou met de KMAR. Dan zie je weer Astra's dan weer Golfjes en nu weer Astra's. Zit er een logica in welke auto waarvoor is?
Gisteren deze Astra ook zien staan bij de garage. Mooie bak inderdaad. De keuze is voor Schiphol op de Astra gevallen om een aantal redenen.
De VW werd aan de onderzijde aan gort gereden o.a. bij de "bussluis" bij de Aankomstpassage. Ook gingen de tulpen van de gordels kapot doordat men er met het wapen of handboeien tegenaan stootte. Allemaal niet verwijtbaar, maar daarmee is de Astra geschikter.

M.b.t. de nieuwe registratieplaten is het niets anders dan dat deze meegaan met de huidige kentekenplaten qua cijfer- en lettercombinatie.
Deze Astra is de eerste binnen Defensie met de nieuwe plaat. Een primeur dus.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1427 Gepost op: 7 oktober 2014, 13:40:42
Waren we vroeger bij de KMar nog wel eens jaloers op de auto's van de Politie, volgens mij is het nu andersom.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1428 Gepost op: 7 oktober 2014, 14:02:20
Citaat van: Sven82 link=msg=1300591 date=1412669988
M.b.t. de nieuwe registratieplaten is het niets anders dan dat deze meegaan met de huidige kentekenplaten qua cijfer- en lettercombinatie.
Deze Astra is de eerste binnen Defensie met de nieuwe plaat. Een primeur dus.
En waar defensievoertuigen aan de Kx-xx-xx herkend konden worden (KV bij de KMar); wat is er nu 'uniek' voor defensie? De "D"?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1429 Gepost op: 7 oktober 2014, 14:36:08
Citaat van: Haageneesch link=msg=1300626 date=1412683340
En waar defensievoertuigen aan de Kx-xx-xx herkend konden worden (KV bij de KMar); wat is er nu 'uniek' voor defensie? De "D"?

Toch moet ik bij DMB denken aan Defensie Munitie Bedrijf.......
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.