Nou weet ik niet wat de draaicirkel van die Boxer is, maar ik kan me zo voorstellen dat die wat manoeuvreerbaarheid tekort schiet. Momenteel kunnen de YPR's dacht ik ook voorzien worden van dozerblad of ram. Die systemen zijn voor de Boxer voorzover ik weet nog niet beschikbaar. Maar ben benieuwd!
Hier zat ik dus ook al over na te denken.. Plus de Boxer weegt dacht ik ongeveer 3 keer zo veel, zonder dat er meer mensen mee vervoerd kunnen worden. Weet ook niet in hoeverre de amfibische inzetbaarheid van de YPR en de rupsbanden van meerwaarde waren voor de kmar. Wat ik wel weet is dat de huidige YPR's vaker zonder bewapening rondrijden dan met... Ik denk niet dat het machinegeweer van de Boxer er 1,2,3 vanaf komt.
! MAAR ben ervan overtuigd dat Defensie aardig in staat is om de voertuigen om te knutselen naar de wensen van de kmar
Aan de andere kant.. kan me ook zomaar voorstellen dat je voor de prijs van een Boxer meerdere YPR's hebt.
Maar, ik heb er geen verstand van dus wacht op een reactie van iemand die dat wel heeft!