0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Dat geweldsmonopolie is onzinnig, dat is afgedekt doordat in opdracht van de politie wordt opgetreden en het geweld zich richt op spullen en niet op mensen. Die omstandigheden ken ik heel goed, genoeg ME zien optreden in de jaren '80. Geen omstandigheden waarin de brandweer niet zou kunnen optreden. Maar wellicht raken we off-topic?
Wil nog wel heel even ingaan hierop,als dat mag. Of misschien dat er een afsplitsing kan komen naar een eigen topic?Het geweld is niet (alleen) gericht op spullen, de BraTra is er voor de veiligheid van het peloton en het blussen van ME-ers die door bv molotovs in de brand geraakt zijn. Als het echt brand hebben we de roden echt nog wel nodig, zoveel blusmiddelen hebben we ook weer niet bij ons. Maar die zullen pas komen als het geweld minder is geworden, het is niet voor niks dat onze voertuigen beschermd zijn en we een heel ander pak aan hebben, met schilden etc.Ook verzorgen wij eerste hulp bij inzetten, halen we kleine barricades weg en ondersteunen we daar waar nodig in de linie. We zijn namelijk ook gewoon manschap. Verder worden we in Amsterdam flexibel ingezet in allerlei kleine taken.Daarnaast moet en kan de brandweer nooit in opdracht van de politie geweld inzetten volgens mij. Dat is hun hele taak niet binnen de hulpverlening. Kan ook niet eens afgedekt worden door de opdracht van de politie, mijns inziens.
Allemaal doelredeneringen. Fijn voor de belastingbetaler........herstel: een bezuinigingsmogelijkheid!
Eenheid: Koninklijke MarechausseeBrigade: District LuchtvaartSoort voertuig: BraTra VoertuigMerk & type: Mercedes SprinterMilitair registartie nummer: KV-41-41 en KV-41-42(1 v/d vtg is voor S'hol en de andere voor het land))Bijzonderheden: Vtg voorzien van dubbellucht achter, Voorzien van een treklier Warrior C8000EWX Winch, Intern gemonteerde trap, Klaprekken op het werkplatform, C-rbw nodig, ledig gewicht 3900 kg.Foto's geplaatst voor Tha-Nose