Ah met elke serie terreinwagens of Jeeps was er wel wat aan de hand tijdens hun dienst bij de krijgsmacht. De eerste Willy's MB Jeeps die men net na de oorlog kreeg waren eigenlijk compleet op voordat ze goed en wel in dienst kwamen bij het Nederlandse leger. De vervangende Willy's CJ3A jeeps hadden ook weer veel problemen zodat deze binnen 10 jaar allemaal weer vervangen waren door de Nekaf-Willy's jeeps en door gereviseerde Willy's MB jeeps die we via de MDAP kregen. Toen nam men de DKW Munga in dienst, ook weer een probleem wagen. Deze door motorproblemen geplaagde wagens werden vervangen door de Nekafs die ze eigenlijk moesten vervangen. En toen kwam de Landrover in twee basistypes en ook deze had zijn problemen. Zo werd de korte LaRo wel eens verafschuwd door zijn gebrek aan een goede zit achter het stuur tijdens lange ritten. Zo als je ziet heeft bijna enkele wagen cq jeep bepaalde problemen gehad binnen de tijd dat deze in dienst was bij de krijgsmacht.
Op de veluwe heb ik geen enkel probleem gehad met de Gelande's waar ik mee gereden heb, alleen de omstandigheden waarin deze rijdt houdt geen enkele auto lang vol.... dagelijks op het strand/vloedlijn rijden.... elke dienst ongeveer.... dus hij gaat 3x per dag het strand op, en wordt wel elke keer afgespoten, maar zout vreet toch wel, en onder de auto kom je niet overal bij.....
Dat is een mooi plaatje JVO, Die je gemaakt heb in de heerenduinen.
Ehm..... Heerenduinen zijn volgens Google tussen Zandvoort en IJmuiden, daar ben ik vandaag niet geweest.... Dit is ergens tussen Castricum en Heemskerk......afslag vanaf de van Oldeborghweg in het Noordhollands Duinreservaat van PWN...