Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 735600 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1030 Gepost op: 22 november 2011, 16:58:59
Gok dat de overstap van ''Vito'' naar Transporter eerder alle Transitjes voor Transporters gaat worden. Eerst de ouwe meuk er uit  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #1031 Gepost op: 22 november 2011, 19:13:55
Gok dat de overstap van ''Vito'' naar Transporter eerder alle Transitjes voor Transporters gaat worden. Eerst de ouwe meuk er uit  ;)

Klinkt logisch. Maar logisch is niet altijd de keuze van staf KMar. Zo zijn op dit moment locaties, in opdracht van, bezig met het inleveren van voertuigen, waardoor sowieso 1 locatie de noodhulp auto van 6 jaar geleden weer moet gebruiken. Op deze zelfde brigade staan nog 5 Transits en 0 Vito's.

Denk niet dat de voertuigen overal even netjes verdeeld zullen worden  :P

Tha-Nose

• Forum gebruiker
Reactie #1032 Gepost op: 23 november 2011, 18:27:01
Waar komt deze info vandaan dan? En is het model niet hetzelfde als bij de Politie?

Ik heb de Transporter die het gaat worden nog niet zelf gezien, maar je hebt de normale versie, en een iets langere. Zal dus niet de langere worden. Als ik mij niet vergis wordt het een automaat (DSG).

De Vito's moeten nog een paar jaartjes mee, dus het inderdaad een logische keuze dat een aantal Transits vervangen gaan worden.

Weet iemand welke lichtbalk erop komt? Dezelfde als op de Vito, of toch een Whelen Freedom?
Er staan een aantal opties open op het moment, maar daar doe ik hier nog geen uitspraken over. ;)

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #1033 Gepost op: 23 november 2011, 19:18:38
Ik heb de Transporter die het gaat worden nog niet zelf gezien, maar je hebt de normale versie, en een iets langere. Zal dus niet de langere worden. Als ik mij niet vergis wordt het een automaat (DSG).

De Vito's moeten nog een paar jaartjes mee, dus het inderdaad een logische keuze dat een aantal Transits vervangen gaan worden.
Er staan een aantal opties open op het moment, maar daar doe ik hier nog geen uitspraken over. ;)

Vandaag hoorde ik bij toeval een collega zeggen dat in 2012 de Transits vervangen worden door de Transporters. Het zal mij benieuwen!
Geen idee of dit ook echt klopt of niet.
Er gaat vaak ook wel een behoorlijke tijd overheen, toen we de VW Golf kregen halverwege mei, had die ook 2010 als bouwjaar.

Tha-Nose

• Forum gebruiker
Reactie #1034 Gepost op: 23 november 2011, 19:23:31
Vandaag hoorde ik bij toeval een collega zeggen dat in 2012 de Transits vervangen worden door de Transporters. Het zal mij benieuwen!
Geen idee of dit ook echt klopt of niet.
Er gaat vaak ook wel een behoorlijke tijd overheen, toen we de VW Golf kregen halverwege mei, had die ook 2010 als bouwjaar.
Ik heb geen idee of alle Transits worden vervangen, er zal namelijk ook moeten worden bezuinigd op het wagenpark.
De lijfspreuk van dit jaar is niet voor niets, meer doen met minder.  ;)

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #1035 Gepost op: 23 november 2011, 19:48:03
Ik heb geen idee of alle Transits worden vervangen, er zal namelijk ook moeten worden bezuinigd op het wagenpark.
De lijfspreuk van dit jaar is niet voor niets, meer doen met minder.  ;)

Vraag me af wie zo'n rare spreuk bedacht heeft. Maar goed, straks ga ik nog te ver off topic.
Overigens hebben ze er bij ons voor gekozen om Opel Astra's in te leveren. Ze zullen wel gedacht hebben, in die Opel pas je maar met zn 4'en en in de Transit met 7. Kan verder namelijk geen andere reden bedenken.

williamharthoorn

• Senior gebruiker
  • www.112barneveld.nl
Reactie #1036 Gepost op: 27 november 2011, 09:35:00

De eerste transporters zijn in opbouw ( op de achtergrond staat er 1 die is verder in de opbouw, niet duidelijk te zien )

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #1037 Gepost op: 30 november 2011, 22:20:37
Weet iemand welke lichtbalk erop komt? Dezelfde als op de Vito, of toch een Whelen Freedom?

Gok zomaar op een Whelan Freedom. Dit baseer ik alleen op het feit dat de VW Golfjes ook zijn voorzien van een Freedom. Voorheen zaten er ook Whelans op de Transporters van de KMar.

dielangemotormuis heeft goed gegokt  O0

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #1038 Gepost op: 1 december 2011, 04:10:14
en er komt ook een blauwe lamp op de beide voorschermen? Of is dat 4kantje gewoon een stickertje ofzo...

Scaniafan

• Senior gebruiker
  • HV geïnteresseerde
Reactie #1039 Gepost op: 1 december 2011, 09:22:58
en er komt ook een blauwe lamp op de beide voorschermen? Of is dat 4kantje gewoon een stickertje ofzo...

Vierkantje is een barcode sticker, vanuit de fabriek om het voertuig te kunnen "herkennen" in het hele proces (geen zichtbaar kenteken en iedere keer het VIN-nummer lezen en opschrijven gaat sneller met een barcode, waar je ook gegevens als bestemming in kan zetten ;))
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)